Filmové propadáky, které stály miliony: Když se zdá, že se režisér zbláznil

Obrovský rozpočet, to je dobrá věc. Někdy se však trochu vymkne kontrole. Své o tom vědí tvůrci následujících filmů. Ti použili desítky milionů k tomu, aby vzniklo... co vlastně? Těžko říct, zda se při sledování jejich výtvorů spíš smát, nebo plakat.

reklama

Monster Trucks

Více než stomilionový rozpočet měl tento film, který sleduje středoškoláka Trippa, jehož největším koníčkem je přestavování starých, rozpadajících se aut na obří monster trucky. Když se do jednoho z Trippových výtvorů nastěhuje podivuhodné monstrum jménem Creech, dobrodružství může začít. Dobrodružství si patrně užili především ti, kteří se na filmu podíleli, protože peněz měli na rozhazování. Z Moster Trucks se však stal propadák, o čemž svědčí mimo jiné i to, že například do českých kin se film vůbec nedostal. A přitom byla hlavním lákadlem fotografie nesympatického herce s vyděšeným – či snad děsícím – výrazem, jenž si dělá selfie s naivní obludou sídlící pod kapotou auta. Proč jen se tohle nepodařilo prodat?

Emoji ve filmu

Emoji ve filmu naopak vydělaly balík. Film se na náš seznam nedostává proto, že by byl prodělečný, nýbrž proto, že je jakýmsi tušeným (doufejme) vyústěním pokusů oslovit nejmladší generaci skrz to, co je jí vlastní. Jistě, emoji známe všichni a mnozí z nás je dokonce používají, avšak točit o nich film? A potom na něj jít? Bohužel, evidentně je to možné. Emoji ve filmu vzaly kina útokem.

Pluto Nash

Stomiliónový rozpočet a Eddie Murphy v hlavní roli. Že je úspěch zaručen? Tak to jste patrně neviděli film z roku 2002 s názvem Pluto Nash – a pokud vám můžeme radit, tak si ho ani nepouštějte. Stačí, když si vyhledáte několik záběrů, stačí, když zhlédnete trailer. Stačí, když se dozvíte, že tento snímek snad nakonec nevydělal ani deset milionů dolarů. Proč? Protože se v tomto filmu jezdí za hazardem na Měsíc. Tvorba filmů je sice svým způsobem hazard, ale Pluto Nash šla do hry s dost nízkými kartami. Kdo je jeden z těch mála, kteří film viděli, dodnes se patrně diví, co že to vlastně všechno mělo znamenat. Těžko říct. Jedno je však jasné – američtí producenti si dvakrát rozmyslí, jestli kdy otevřou na Měsíci další kasino.

The Room

Přiznáme, že tento film nemá na našem seznamu principiálně moc co dělat. Náklady byly nízké, tržby poměrně slušné, snímek se stal za patnáct let své existence jedním z nejkultovnějších počinů moderní kinematografie.

Jenomže my jsme to celé viděli – a proto bychom bez filmu s názvem The Room (česky Pokoj) nemohli považovat seznam za kompletní. Možná bude stačit, když zmíníme, že veškeré náklady spojené se vznikem tohoto bijáku zaplatil jediný člověk. A že to byl naprostý nováček ve filmovém světě. A že poté, co vytáhnul z kapsy pět milionů dolarů a napal scénář, sednul na režisérskou židli, sám sebe obsadil do hlavní (a snad i několika vedlejších, kdo ví, o čem je řeč, rovněž tuší, že u tohohle kousku si nemůžeme být ničím jistí) role, staral se o kamery, o herce… zkrátka o všechno. The Room je naprosto zvrhlá a naprosto perfektní věc, jednoznačná nejlepší ze všech nejhorších filmů všech dob – ostatně jsme mu nedávno věnovali zcela po zásluze celý článek.

https://www.ctidoma.cz/clanek/historie/filmove-propadaky-ktere-staly-miliony-kdyz-se-zda-ze-se-reziser-zblaznil-44065
reklama
#film #animace #snímek #Karel Gott #Monster Trucks #Emoji ve filmu #peníze #Pluto Nash #the room
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.