Automobilky postupně zavírají. Kvůli pandemii koronaviru přijdou o obrovské peníze
Pandemie koronaviru, za jejíž epicentrum Světová zdravotnická organizace (WHO) označila Evropu, dopadá na provoz automobilek na tomto kontinentě. Zatímco provozy Seatu, Renaultu a Nissanu se potýkají s narušením dodavatelského řetězce, italsko-americká automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a výrobce brzd Brembo v Itálii zastavily provoz kvůli dezinfekci prostor a uzpůsobení se opatřením přijatým kvůli nákaze.
Hlavní závod automobilky Seat nedaleko Barcelony bude od pondělí uzavřen kvůli logistickým problémům způsobeným šířením nákazy, informoval dnes mluvčí automobilky, která je španělskou divizí německého koncernu Volkswagen. Matias Carnero, zástupce odborů Seat, agentuře Reuters řekl, že přerušení provozu, které se dotkne 7 000 zaměstnanců, může trvat až šest týdnů. Společnost dobu ještě nestanovila.
Ve Španělsku muselo dále provoz zastavit, anebo tak brzy učiní, několik závodů automobilek Renault a Nissan. Kvůli dopadům koronaviru se jim nedostává potřebných součástek. Dva závody Nissanu v Barceloně, které zaměstnávají dohromady 3 000 lidí, stojí nejméně do pondělí kvůli tomu, že město Odena, kde sídlí jejich dodavatel kol, bylo uzavřeno. Kvůli nedostatku součástek zastaví v pondělí nejméně na dva dny dvě výrobny Renaultu, a to ve městech Valladolid a Palencia, v nichž pracuje 6 000 lidí.
Probíhá dezinfekce prostor
Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ve středu dočasně zastavila provoz ve čtyřech italských závodech, aby je mohla dezinfikovat a uzpůsobit provoz opatřením přijatým kvůli nákaze. Dnes FCA oznámila, že dva z provozů, konkrétně ty ve městech Melfi a Pomigliano, budou stát do příští středy.
Své čtyři závody v Lombardii na severu Itálie, kterou nákaza nejvíce sužuje, zavírá od pondělí do neděle výrobce brzd Brembo, který výrobky dodává automobilkám Ferrari, BMW či Mercedes. Výrobce chce během zastaveného provozu posílit opatření na ochranu zdraví zaměstnanců.
Když kupujeme ojeté auto, absolvujeme testovací jízdu. Na co bychom si měli dát největší pozor?