Babišova EET způsobuje zmatek na festivalech: Balónek i párek s účtenkou, vlastní produkt bez
Je tu čas letních festivalů a evidentně i velkých zmatků. EET dává zabrat snad každému, kdo se tam chystá přivydělat nějakou tu korunu. Hudební festivaly se s elektronickou evidencí tržeb doslova perou. Už jen vstupné na akce a účtenka za něj vyvolává otázky. Někde ji dostanete, jinde ne...
Chaos, zmatek a zánik mnoha firem. Tak zněla z úst většiny občanů, kteří se snažili v České republice podnikat, definice EET. Teď nastávají další zmatky. Letní hudební festivaly a prodeje s nimi spojené. Už u vstupní brány se nedivte, že nedostanete účtenku.
To ještě totiž nemusí znamenat porušení nařízení, ale to, že akci pořádá například příspěvková organizace města. V takovém případě je festival od EET osvobozen. I toto pravidlo ale bude platit až od března roku 2018. Do té doby jsou od evidencí tržeb osvobozeni všichni organizátoři festivalů.
Občerstvení na festivalech
Klobása na tácku, k tomu jedno pivo a ještě koupit nějaký ten festivalový suvenýr na památku? Kromě toho si ale domů odnášíte i plné kapsy účtenek. Nebo ne?
Od března 2018 by měl stánek s pivem v kelímku a párkem na tácku mít EET. Bude záležet i na tom, jestli můžete před stánkem i posedět a v jaké míře je zakrytý. To posoudí kontrolní orgány a finanční správa. Pokud by totiž šlo například o VIP stany s obsluhou, pak už jde o restauraci. V tomto případě musí mít zařízení evidenci tržeb už letos.
Dalším typem stánku je ten s balenými potravinami. Tam točené pivo nenajdete. Maximálně v plechovce. Jde tedy o potraviny, které majitel stánku pouze přeprodává. V tomto případě musí evidovat už letos. I tady se dá ale účtence vyhnout, a to konkrétně u piva. Stačí plechovku otevřít, přelít do kelímku a je to v "suchu". Pak by měl provozovatel stánku čas na EET také až do března příštího roku.
Kdo může být v klidu?
Zatoužili jste na festivalech otevřít stánek s vlastním medem či s vlastnoručně pletenými svetry? Není problém. I tady platí EET až od března 2018. Něco jiného je to například u reklamních produktů hudební skupiny. Tedy CD, trička s logem kapely,...
A že si kluci v čele s Andrejem Babišem dali záležet, potvrzuje i to, že účtenku obdržíte už nyní například za nafukovací balónek. V pozoru jsou i pojízdné tetovací salóny a zmrzlináři. Ti mají ale také čas do března příštího roku. Otázkou zůstává, jak by to bylo v případě, kdyby točenou zmrzlinu opět prodával bývalý ministr financí Andrej Babiš....