Čelákovice chystají peronizaci nádraží za 800 milionů: Jaké nepříjemnosti obyvatele čekají?
Výstavba nového železničního přejezdu nepřinese obyvatelům Čelákovic pouze pozitiva. Čeho by se měli lidé obávat, jak moc tento projekt zasáhne jejich životy a jak dlouho budou vlastně nejrůznější omezení trvat?
Počínaje pátkem 26. května odstartuje peronizace čelákovického nádraží, která nahází obyvatelům poměrně hodně klacků pod nohy. Tím prvním je nutná výluka na železniční trati 074 v úseku Čelákovice - Brandýs nad Labem. Přejezd se totiž bude stavět na silnici III/2455 mezi Čelákovicemi a Zálužím. Konec rekonstručních prací se datuje na polovinu září následujícího roku.
V období mezi 16. - 23. červnem bude kvůli výstavbě dešťové kanalizace také zcela uzavřena Masarykova ulice, po dobu jednoho roku pak bude také omezena průjezdnost výšky podjezdu v ulici U Podjezdu na 3,7 metru.
Čelákovice leží ve Středočeském kraji, a to v severovýchodní části okresu Praha-východ. Rozkládají se asi 27 kilometrů východně od Prahy a 7 kilometrů jihovýchodně od Brandýsa nad Labem.
Jak bude fungovat náhradní doprava?
Autobusy bude zajišťovat dopravce DPP, který bude nasazovat kloubové nízkoplodlažní vozy o délce 18 metrů s velkou kapacitou a také možností přepravy dětských kočárků. "Autobusy budou provozovány dle výlukového jízdního řádu a budou vedeny z Brandýsa nad Labem od železniční stanice," uvádí se na oficiálních stránkách města Čelákovice.
V době úplné uzavírky Masarykovy ulice bude cestujícím pro nástup o výstup sloužit dočasná zastávka v ulici J. Zeyera. Budou-li v autobuse cestující, kteří budou pokračovat do zastávky Čelákovice, pak s nimi autobus pojede od železniční stanice dále na náměstí a poté pojede zpět k nádraží. Tam počká několik minut na cestující, kteří pojedou zpět do Brandýsa nad Labem.
Omezené bude i parkování
Další komplikace se dotkne především řidičů. Omezené totiž bude parkování v lokalitě "pod nádražím". Město ovšem chytře zajistilo možnost bezplatného parkování osobních automobilů na zpevněné odstavné ploše v Křižíkově ulici u průmyslového areálu Kovohutí. Jeho celková kapacita je 105 parkovacích míst.
Doprava by prý kolabovat neměla. "Lidé jsou na situaci průběžně připravováni. Uzavírky nebudou mít na průběžnost dopravy prakticky vliv, jelikož máme velmi dobře zvolené objízdné trasy. Neočekávám žádné kolapsy ani nic podobného," uklidňuje obyvatele starosta města Josef Pátek.
Zbývá už pouze doplnit, kdo podobnou akci vlastně bude financovat. Hlavním investorem je Správa železniční dopravní cesty, která zafinancuje projekt částkou okolo 800 milionů korun. "Na financování se podílí i město, dáme 1,6 milionu," dodal Pátek.