Češi, vážně jsme rasisté? Lidl boduje na sociálních sítích, zastal se černocha

Lidl předvedl brilantní reakci, nikoho neurazil a přitom řekl rasismu jasné ne.

Obchodní řetězec brilantně zareagoval na vlnu stížností kolem reklamních letáků, na kterých nejsou vyfoceni jen běloši. Odpověděl slušně, logicky a dal najevo, že rasismus v Lidlu není v nabídce obchodu a ani na skladě.

reklama

Kauza, kterou aktuálně žijí sociální sítě, se rozpoutala kolem stížností tohoto typu: 

Proč se ve vašich letácích pro naší Českou republiku neustále objevují modelové NEGROIDNÍHO typu? 

(Pozn. Jde o přepis i s pravopisnými chybami)

Na tento dotaz Lidl zareagoval takto: Jsme v Evropě 21. století, kde spolu soužijí různé rasy. A protože Lidl najdete také po celé Evropě, nevidíme rozdíly. Čím více ze světa totiž poznáte, tím větší toleranci vůči jiným máte. Proto jsou naši modelové ze všech koutů světa. 

Především na Facebooku se vyrojila spousta komentářů, které tleskají Lidlu za zvládnutou komunikaci, kdy řetězec ani nesklouzl do mentorské roviny, nebo nijak neurazil tazatele. Zachoval profesionální tvář a jasně odmítl rasismus.

Velmi vtipné jsou i grafické reakce na kauzu, kdy si vtipálci vzali do rukou leták Lidlu a předělali jej tak, aby se líbil i Čechům, kteří rasisticky uvažují. Tohle je výsledek práce Jana Křikavy ve smyslu: Český týden. (Typická akční nabídka Lidlu, kdy je každý týden v jiném znamení.) Hnutí Nevím přišlo se zábavnou parodií letáku. 

https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/cesi-vazne-jsme-rasiste-lidl-boduje-na-socialnich-sitich-zastal-se-cernocha-28348
reklama
#Lidl #Praha #sociální sítě #reakce #rasismus #trollové #řetězec Lidl #xenofobie #kauza Lidl
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.