Kutná Hora: Rekonstrukce vlakového nádraží v nedohlednu! Kdy někomu spadne na hlavu?
Současná podoba vlakového nádraží v Kutné Hoře se místním lidem příliš nelíbí. Budova je totiž v žalostném stavu jak zvenčí, kde by opravit potřebovala střecha i fasáda, tak i zevnitř. Tam se zase doslova hroutí čekárna. Rekonstrukci město plánuje na konec roku 2017, nebo začátek 2018. Teda, snad...
Kutná Hora má vlakovou stanici, kjejíž budova potřebuje rekonstrukci jak zevnitř, tak i zvenku. Na tom se shodnou všichni cestující. "Myslím si, že Kutná Hora je moderním městem, které má velkou kulturní hodnotu. Je velká škoda, že zrovna budova vlakového nádraží, kudy sem proudí každý den několik stovek lidí, vypadá takhle příšerně. Třeba střecha je zdevastovaná a navíc pokálená od holubů," stěžuje si Milan, který ve městě žije už pětadvacet let.
Co si budeme povídat, oprava nádraží je už skutečně potřeba. Kdyby mohla stanice mluvit, prosila by o jakýkoliv zásah. Na opravu město ale zatím nezískalo finance. Správa železniční dopravní cesty sice peníze a nutný zásah slíbila, jenže se k ničemu příliš nemá. Takže se nedá s jistotou říci, kdy a zda se vůbec s rekonstrukcí začne. Rok 2017 se tedy pomalu ale jistě stává utopií.
Reálnějším termínem se zatím zdá být začátek roku 2018, pokud se do té doby budova nezřítí. Opravovat by se pak mělo jak nádraží na zastávce Kutná Hora město, tak i velká budova hlavního nádraží. Pokud jde konkrétně o druhý zmíněný případ, zde by oprava měla zahrnovat rekonstrukci fasády, výměnu otvorových náplní a ochranu proti holubům. Uvnitř se plánuje nová zrekonstruovaná čekárna, dojít by mělo i k opravě veřejných toalet.
U zastávky Kutná Hora město pak dojde k podobným rekonstrukcím. Tedy k opravě fasády, střechy a klempířských prvků, měnit se snad budou i otvorové výplně a čekárny. Takhle to vypadá moc hezky. K realitě je však zřejmě hodně dlouhá cesta.
"Opravy proběhnou až na základě finančních prostředků, momentálně připravujeme podklady. Realizaci projektu předpokládáme na konci roku 2017, nebo rok 2018," uvedl mluvčí Správy železnic Marek Iliaš. Předpoklad je ale jedna věc a finální práce druhá. A většinou jsou si velmi, velmi vzdálené...