Libeňský most jako hrozba? V případě povodní by se prý stal hrází zadržující vodu
Jen alibismus, nebo reálná hrozba? Zástupci Technické rady, která pro Prahu stav stavby řeší, totiž tvrdí, že nepropouští dostatečné množství vody a v případě povodní by se stal hrází. Degradovaný je prý beton a vylouhovaný je i cement z konstrukce. Navrhla tedy most zbourat a postavit nový, což se nelíbí některým politikům a občanským sdružením.
Most přes řeku má oblouky, kterými sice voda protéká, ale na něj navazujícími mosty neproteče. Při větších povodních by tak mohl vzniknout problém. "Máte pět polí přes řeku a vedle přehradu, navazuje na to třináct děr a jenom dvě jsou použitelné pro průtok vody. Ostatní jsou zazděné třeba luxferama nebo jsou přes ně schodiště. Takže kapacita průtoku je strašně malá. Stavitele to tehdy nezajímalo, protože okolo byla louka, která byla zatopena. To dnes není dobře možné. Proto mluvím o libeňské přehradě," řekl projektant a mostař Václav Mach.
Nesplněné normy
Podle něj by se navíc finančně nevyplatilo směrem do Libně stavět nový takzvaný inundační most, pod kterým by protékala voda. Byl by totiž úzký, stejně jako současný most přes řeku, který nesplňuje dnešní normy.
Betonové části jsou degradované, stejně jako rámové konstrukce, a zkorodovaná je i výztuž mostu, odpadly z něj kusy betonu a poškozena jsou i schodiště. "Tam i památkáři uznávají, že se musí zbourat a že oprava není možná."
Nebezpečné oblouky
Další problém podle komise je, že jednotlivé oblouky spolu tzv. nespolupůsobí, což je prý nebezpečné. "Tramvaje vyvolávají dynamické zatížení a dnešní předpisy nepřipouští betonovou konstrukci, která je dynamicky zatěžována," doplnil Mach. Zástupci rady zopakovali, že stavba nového mostu vyjde Prahu levněji a bude dříve dokončen. Rovněž roční údržba bude levnější a nový most bude mít delší životnost.