Martin Macík: Chceme, aby byl Dakar drsný technicky, fyzicky i navigačně
Základní informace o trati Rallye Dakar, které ve středu zveřejnili pořadatelé, potěšily účastníka kategorie kamionů Martina Macíka. Ústřední postava páté posádky minulého ročníku věří, že trať v Saúdské Arábii bude náročnější než při premiéře na Blízkém východě před rokem.
„Trasa vypadá dobře. My si nejvíc přejeme, aby byl další ročník náročný. Chceme, aby byl drsný technicky, fyzicky i navigačně. Užíváme si, když je Dakar takový, jaký má být. A podle posledních zpráv to vypadá nadějně,“ uvedl Macík. Potěšilo ho zkrácení přejezdů i náročné etapy v závěru rallye.
Jednatřicetiletý jezdec se chystá již na osmý Dakar, díky předchozím výsledkům bude v lednu zařazen mezi takzvané prioritní jezdce. Posádka tak bude mít v kabině kamery, stejně jako další bude nově používat elektronický roadbook místo papírového.
Více práce na kamionu
„Na elektronický roadbook jsem zvědavý, zatím jsem ho viděl jen na obrázku a mám pár otazníků. Papírovou verzi jsem mohl mít v ruce, elektronický bude napevno přidělaný. Chci věřit, že do něj dobře uvidím, i když zrovna poletíme vzduchem,“ řekl navigátor František Tomášek.
Sedlčanský tým pojede opět s kamionem Iveco, nově však bude mít automatickou převodovku a řadu dalších vylepšení.
„Nečekané změny tým přiměly upravit plán testování, ale paradoxně přinesly také čas navíc. Ten byl kompletně využit právě k práci na kamionu. I díky tomu můžeme pár dní před odevzdáním Karla pro plavbu do Džiddy potvrdit, že technická příprava nikdy nebyla důkladnější,“ podotkl palubní technik a třetí člen posádky David Švanda.
KAM DÁL: Cévní chirurg: Rozšířené žilky mohou znamenat vážnější problémy. Může za ně genetika i kouření.