Miliardová Vlasta udělala první krok. Praha provede geologický průzkum
Dostavba pražského okruhu by v mnohém vytrhla trn všem obyvatelům hlavního města. Nejde jen o řidiče, rozsáhlý a nákladný projekt by měl znamenat krok k zásadnímu zlepšení průjezdnosti města a omezení dopravy v samém centru Prahy. Vedení už zahájilo první kroky. Bude to stačit?
Pražský magistrát v letošním roce zahájí geologický průzkum nutný pro dokončení úseku městského okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol. Bude potřeba vyhloubit desítky sond, sdělil veřenosti náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Chybějící úsek známý jako Vlasta bude měřit 10,3 kilometru, z toho větší část povede v tunelech. Kdy se začne stavět, není jasné. Vyčísleny zatím nebyly ani náklady, hovoří se však až o 100 miliardách korun.
"Geologické vrty budou zjišťovat, jaké je tam prostředí. Dají nám potřebné informace k rozpracování dokumentace pro územní rozhodnutí, které nyní připravujeme," vysvětlil Scheinherr.
Geologický průzkum se neuskuteční prostřednictvím hloubených štol tak, jak je tomu například v případě Radlické radiály či stavby metra D z Pankráce do Písnice, ale město nechá udělat více než stovku sond.
Přepracovaný projekt
Město nechalo loni přepracovat původní projekt dostavby okruhu. Oproti dřívějšku jsou v aktuálním plánu z původních 4,2 kilometru na 8,5 kilometru prodlouženy tunely, změnily se výjezdy z nich a změněny jsou i podoby některých křižovatek. Na některých místech v blízkosti stavby budou pozemky určené pro výstavbu i pro novou zeleň.
Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.