Ministr Ťok: Obchvat Příbrami by se mohl stavět celý najednou

Obchvat Příbrami by se mohl stavět celý najednou, až budou připravené všechny jeho etapy. Na setkání s vedením radnice a veřejností v bývalé budově Rudných dolů v Příbrami to řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Reagoval tak na obavy lidí, aby nevznikla jen jedna část obchvatu a zbylé zůstaly nepostavené. Tím by se podle diskutujících problém s nadměrným provozem jen přesunul jinam.

reklama

Zhruba desetikilometrový jihovýchodní obchvat je rozdělen do tří úseků, náklady jsou odhadovány na 1,4 miliardy korun. Jako první má přijít na řadu druhá etapa dlouhá téměř šest kilometrů. Příprava zbylých dvou částí byla zatím pozastavena.

Ťok by doporučoval, aby se stavělo po částech. Pokud to však bude vedení města požadovat, mohou se všechny úseky stavět najednou.

Kdy se začne?

Ťok odhaduje, že příští rok by mohlo být vydáno územní rozhodnutí, v dalším roce by se vykupovaly pozemky a mělo by se chystat stavební povolení. Výstavba by tak mohla začít na konci roku roce 2020. Ministerstvu podle něj vyšlo, že druhou část obchvatu je určitě potřeba vybudovat. 

V plánu jsou ještě další propočty, ale vypadá to, že ekonomicky vycházet by mohly i zbylé dva úseky. "Naše strategie je, že to, co je nachystáno, by se mělo začít realizovat," uvedl Ťok. Tento postoj lze ale podle něj změnit. "Je to na vás," pronesl směrem k diskutujícím.

Prý chybí záruka

Podle předsedy osadního výboru Zdaboř Tomáše Plechatého chybí záruka, že obchvat vznikne celý. Pokud by řidiči jezdili jen po části plánované silnice, zhoršila by se v některých oblastech dopravní situace.

"Nebavíme se o obchvatu, ale o spojce mezi Bohutínem a Brodem," míní Plechatý. Podle něj i dalších diskutujících by se měl proto stavět obchvat jako celek. Ťok připustil, že je možné počkat, až se vše připraví, a stavět silnici najednou. "Pokud chcete počkat, tak se počká. Nebezpečí je, že třeba potom nebude tolik peněz a budou se dělat jiné priority," upozornil.

Táhne se to dlouho

Lidé z některých příměstských částí mají výhrady i k trase obchvatu. Obávají se zvýšeného hluku a prašnosti v zastavěné a rekreační oblasti. Trasa se nelíbí hlavně obyvatelům Zdaboře či Brodu, naopak lidé z Březových Hor očekávají, že jim nová silnice uleví od nadměrné dopravy. Jihovýchodní obchvat, plánovaný už před rokem 1989, je navržen jako nedělená dvoupruhová komunikace.

První část povede od křižovatky u místní části Nová Hospoda až po křížení se silnicí I/66 u místní části Brod. Druhá část zahrnuje úsek od napojení na silnici 1/18 u Bohutína až po křížení silnic 1/66 a III/1912 nedaleko Ornova Mlýna. Třetí část představuje vybudování okružní křižovatky v místě křížení silnice 1/18 a ulice Evropské v katastrálním území Dubno - Nová Hospoda.

Zbožné přání realitou. Plaňany se konečně dočkají vysněného obchvatu. Čtěte zde.
https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/ministr-tok-obchvat-pribrami-by-se-mohl-stavet-cely-najednou-43859
reklama
#obchvat #doprava #stavba #pozemky #sliby #ministr
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.