My Češi jsme vtipní. Připomeňme si lidovou tvořivost, která předcházela hlasování o důvěře vládě

Potřebných 101 hlasů pro vládu zajistí vlivní komunisté, vládychtivé ČSSD a nevinné ANO. Přesto na sebe mohou být Češi hrdí!  Minimálně na to, že si umíme udělat z vážných věcí legraci. A konec konců, ta legrace má i vliv. Přestože stíhaný pan premiér neodstoupí (nikdy, nikdy, nikdy), tak chodí s květinami k památníčkům raději tajně v noci. Tlak satirou je znakem kulturního národa. 

reklama

Vyšetřování trablů pana Babiše hýbe národem už roky, v tom mají komunisté pravdu, že nejde o nic nového. Kličkovaná pokračuje, věci se ale mění každým okamžikem. Chvíli policie vyšetřuje poničení květin, což je velmi záslužný čin, ale už se nevěnuje volání o pomoc z Ukrajiny. Což je velmi zvláštní a otázka je, kdo to tak chce.

Pak Policie ČR prohlásí, že už tedy vyšetřuje. Hurá! Ale do toho si po výletu pana premiéra do Švýcarska paní Babišová číslo 1 uvědomila, jak jí novináři škodí. Prozření! Hlavně, že si kluci zahráli šachy. Novináře, kteří se dopídili informací, klidně nazývá premiér i Rus Protopopov hyenami. Možná máme království, kde panovník vlastní stát i lid, jen my to ještě nevíme.

Těžko v této zemi psát politickou satiru. To, co se dnes děje, si neumí představit ani autoři sci-fi. Co ale my Češi umíme, je, že jsme vtipní, když nám teče do bot. Prohlédněte si pár postů, které kolují po sociálních sítích ….

Poslanec Okamura prodává v parlamentu sushi

Vtip může být zaklet i do fake news. Umíte zjistit, co je a co není „falešná zpráva“? Většina fake news jsou produktem tajných služeb a nesou politický význam, o jejich škodlivosti na suverenitu národa a jeho sebevědomí nemůže být řeč. Ale dají se odhalit.

Nyní ovšem kolují „fake news“ hodné mistra. Neodhalili je ani poslanci a skočili na ně novináři. Nebo to není fake news? V každém případě jsou velmi pikantní.

Možná jste četli na několika rychlých serverech, že jistý pan poslanec Okamura posílá kolegům v parlamentu mail a doporučuje své sushi. Poslanci opravdu dostali takový e-mail od pana Okamury a nelenili, hned dali e-mail k dispozici tisku. Ani novináři nelenili a na pana Okamuru si vyšlápli. Dle pana Okamury to ovšem bylo fake news. Ale pan Okamura e-shop s pochutinami provozuje. Takže možná právě děláme reklamu zdarma e-shopu pana předsedy Okamury, který to tak chtěl…. Fake news hodné mistra! 

https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/my-cesi-jsme-vtipni-pripomenme-si-lidovou-tvorivost-ktera-predchazela-hlasovani-o-duvere-vlade--45931
reklama
#vláda #Babiš #lidová tvořivost #fake news
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.