Nakoupit auto přes internet? Jde to, ale „vůni“ showroomu nic nenahradí
Dříve zde sídlila největší nábytkářská firma, dnes vás při příjezdu do Říčan překvapí designový showroom společnosti Lenner Motors. S majitelem společnosti Jiřím Lennerem jsme si povídali nejen o tom, co má s prodejem aut společné grilování nebo příjemná hudba.
Pane Lennere, nezdá se vám, že je ve středu Čech již nadbytek autosalonů?
Kolem Prahy je opravdu „přeautosalonováno“. My se ale s konkurencí moc nepereme. Musím říct, že značka Hyundai, kterou distribuujeme, je velmi dynamická a začíná se jí na českém trhu dařit. V počtu prodaných vozidel směle konkuruje ostatním značkám.
Čeho si dnes při výběru auta klient všímá?
Spotřebitelé si čím dál více všímají kvality vozů i věrnostních služeb. Hyundai navyšuje investice do vývoje a v posledních pěti letech udělala velký kvalitativní skok. Během výběru značky jsme provedli rozsáhlý průzkum trhu a zjistili jsme, že má Hyundai v Česku nevyužitý potenciál.
Jak se větší poptávka po kvalitě odráží na službách autosalonu?
Dnes si můžete de facto koupit auto přes internet. U nás ale klienta zaujmeme odborností, pozitivní náladou, estetickým vzhledem showroomu a širokou škálou služeb. Náš personál dbá na to, aby klientovi zajistil příjemný zážitek z návštěvy. Nevtloukáme nikomu do hlavy, že jsme nejlepší na trhu. Chceme, aby lidé sami pocítili ten rozdíl, který se snažíme navodit přívětivým prostředím, hudbou a přístupem. Proto v autosalonu pořádáme různé akce. Už jsme tu měli horolezeckou stěnu nebo lyžařský trenažér. Dokonce jsme tu i grilovali.
Co přesně u vás klient najde?
Investovali jsme do nejmodernější technologie, abychom zajistili větší efektivitu, lepší bezpečnost a ekologičtější provoz. Kromě showroomu zde máme autorizovaný servis, mycí centrum, autopůjčovnu a nově i autobazar. Dále nabízíme lakovací box, klempírnu, laserovou 3D geometrii a nový pneuservis. I budova je řešená poctivě od izolací po vzduchotechniku a design. Na ploše 1 020 m2 máme například vlastní bakteriální čističku. Navíc jsme docela prakticky umístěni. Sousedíme s obchodním centrem, kde je supermarket nebo zahradnické centrum. Doufáme, že si na nás klienti rychle zvyknou.
Jaké klienty k vám značka Hyundai láká?
Je to takový mix. Chodí k nám studenti, rodiny i firmy. Například zaměstnavatelé vidí velký benefit v ceně, výbavě a pětileté záruce, kterou poskytujeme. Za rozumnou cenu tak pro své zaměstnance získají poměrně velký komfort.
Lidé často a rádi nakupují ojetiny, pozorujete v tomto ohledu nějaké nové trendy?
Česká republika je tím specifická. Autobazary mají na trhu silnou pozici. V západní Evropě to tak ale není. U nás je stále větší prodej ojetin než nových vozů, to se ale pomalu mění. Ve spotřebitelských trendech tíhneme k Západu, protože s koupí ojetin často přichází řada problémů. Spousta lidí si například naběhne se stočeným tachometrem nebo s nekvalitní nápravou po havárii. Často se také stává, že ojeté auto vás vyjde nakonec dráž než nové. U nás klientům navíc nabízíme pětiletou záruku, kondiční prohlídky i asistenční služby zdarma.