O původ vajec se podle průzkumu Seznam.cz zajímají hlavně mladí lidé

Podle průzkumu české internetové jedničky Seznam.cz je původ potravin, v tomto případě vajec, důležitější zejména pro mladší lidi a obyvatele větších měst. Váhu mu přikládá téměř třetina lidí ve věku 15 až 24 let a také spíš ti, kteří žijí v Praze. Obecně si však Češi za kvalitní vejce připlatit nechtějí.

reklama

Podle nákupního rádce Kupi.cz spíše vyčkávají, až budou prémiová vejce z neklecových chovů v akci. "Češi se o původ vajec sice zajímají, ale za kvalitu si zpravidla připlatit nechtějí. Větší částku by byla ochotna zaplatit jen čtvrtina dotázaných. Paradoxem zůstává, že pro dalších 30 % lidí je původ vajec sice také důležitý, dráže by si však jen kvůli tomu vejce nekoupili," shrnuje Darek Pikálek, uživatelský a marketingový výzkumník Seznam.cz.

Hlavní je cena

Jen pro 26 % lidí je dobré zacházení se slepicemi natolik zásadní, že si raději koupí dražší vejce. Pro ostatní to buď důležité není, nebo při nákupu hledí více na cenu. "Na nákupním rádci Kupi.cz jsou velmi časté slevové akce na vejce od slepic, které nepocházejí z klecových chovů. Řetězce se evidentně snaží, aby mezi vejci nebyl velký cenový rozdíl, a motivují tak spotřebitele ke koupi," říká Petr Miklík, manažer nákupního rádce Kupi.cz.

To ilustruje podle Miklíka i fakt, že klasické vejce o střední velikosti v akci meziročně zlevnilo o desetinu na průměrné 2 Kč. Cena za vejce z podestýlky se pohybuje okolo 3 Kč. Oproti loňsku jde o zlevnění až o 30 %. 

https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/o-puvod-vajec-se-podle-pruzkumu-seznamcz-zajimaji-hlavne-mladi-lide-48932
reklama
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.