Pandemie loni srazila odbyt vozů Porsche a Lamborghini, ztráty jsou obrovské
Německému výrobci sportovních vozů Porsche loni klesl prodej o tři procenta na 272 162 vozů. Způsobil to hlavně propad poptávky v první polovině roku kvůli pandemii nemoci covid-19, který částečně smazalo oživení v druhé části roku. Italský výrobce luxusních sportovních vozů Lamborghini dodal loni kvůli zastavení výroby v prvním pololetí 7 340 vozů, což je o devět procent méně než loni.
Porsche loni na jaře na šest týdnů zastavilo výrobu. Za první pololetí se prodej propadl o 12 procent, v létě se ale poptávka začala zlepšovat.
Prodej v Číně, která je největším automobilovým trhem světa, se automobilce Porche zvýšil o tři procenta na téměř 89 000 vozů. V oblasti zahrnující Asii a Tichomoří, Afriku a Blízký východ prodej vzrostl o čtyři procenta. Na domácím, německém trhu však prodej o 17 procent klesl a dosáhl 26 152 vozů. V USA se prodej snížil o sedm procent.
Cayenne se prodává nejvíce
Nejprodávanějším modelem německé automobilky byl terénní vůz Cayenne, který na první příčce vystřídal menší vůz Macan. Každé třetí auto, které automobilka Porsche loni prodala, byl Cayenne. Firma také prodala 20 000 elektrovozů Taycan, uvedla agentura DPA.
Také italský výrobce aut Lamborghini musel loni na jaře ve svých dvou jediných provozech v severoitalské obci Sant'Agata Bolognese nedaleko Modeny na 70 dní zastavit výrobu. To narušilo dodávky v prvním pololetí. Zbytek loňského roku byl však pro společnost s ohledem na dodávky zákazníkům tím nejúspěšnějším pololetím.
Klíčový trh je v USA
Klíčovým trhem pro Lamborghini zůstávají Spojené státy, kde automobilka loni dodala 2 224 aut. Nejúspěšnějším modelem značky loni byl sportovně-užitkový Urus, kterého se dodalo 4 391 kusů.
Porsche i Lamborghini jsou stejně jako mladoboleslavská automobilka Škoda Auto součástí německého automobilového koncernu Volkswagen.
KAM DÁL: Na Štěpána bez Štěpána. Komunistický funkcionář, kterého vypískal dav a skončil ve vězení.