Peklo letních uzavírek? S námi se neztratíte
Léto je tradičně časem oprav našich silnic a dálnic. Ať už jde jen o malé "látání" děr, nebo nové úseky, vždy to s sebou nese omezení provozu a často také dlouhé kolony. Kde je očekávat ve Středočeském kraji?
Silničáři se letos v létě budou činit, což znamená, kromě více než dvoumiliardového utrácení ministerstva dopravy, také vrásky na čelech mnoha řidičů. Kolonám se v dovolenkovém čase vyhne málokdo, vy na ně však můžete být připraveni.
Dobrou zprávou je, že se už letos řidiči projedou po 16 kilometrech nových dálnic. Užijí si to na D11 u Hradce Králové, na D4 u Příbrami, na D3 u Veselí nad Lužnicí a také na obchvatu Českých Budějovic!
Co nás čeká ve Středočeském kraji o prázdninách?
- začátek stavby D3 mezi Ševětínem a Borkem
- oprava D3 (do 30. 9.)
- opravy na dálnicích D5 a D8 v blízkosti Prahy (do 15. 7.)
- opravy D5 - pět kilometrů ve směru na Rozvadov plus křižovatku s Pražským okruhem (do 4. 7.)
- opravy D8 až k Čakovicím (do 15. 7.)
- uzavírka levého jízdního pruhu D10 na 64. kilometru - do září, na Turnov (do 30. 9.)
- omezení provozu, zúžení vozovky D 11, na 25. kilometru ve směru Praha (do 22. 7.)
Nejdelší a nejzásadnější uzavírky ve městech
Čáslav, ulice Váchova | do 20. 7. |
Kralupy nad Vltavou, ulice Štefánikova | do 6. 8. |
Mladá Boleslav - Kosmonosy - ulice Průmyslová | do 23. 7. |
Kladno - Masarykovo náměstí | do 5. 7. |
Rakovník - Rynholec | do 18. 8. |
Měník - ulice Fügnerova | do 11. 9. |
Velvary, ulice Pražská |
do 13. 7. |
Kladno - Libušín | do 31. 7. |
Přišimasy | do 18. 8. |
Vrané nad Vltavou, ulice Ke Zvoli |
do 31. 8. |
Palachova a Studentská v Poděbradech |
do 4. 8. |
Svatý Jan, Drážkov u Příbrami |
do 30. 10. |
Novinka: "plovoucí" auta
Z Německa jsme okoukali zajímavý systém upozornění řidičů na kolony na dálnicích. Už letos se řidiči budou moci setkat na dálnicích s takzvanými plovoucími vozy, které budou na dojezdech do kolon s připevněnou velkou svítící tabulí infromovat o tom, že se něco děje, půjde o dodávky s informací, za jak dlouho přijde kolona.
Výhodou je právě jejich pohyblivost, protože konce kolon se zkrátka rychle mění. Přitom jde o velmi nepříjemné situace, kdy řidič musí často z vysoké rychlosti za okamžik zabrzdit na nulu.