Petr Gazdík: Plošný zákaz předjíždění pro kamiony je nesmysl, ministerstvo chce zakrýt svoji neschopnost

Debata o plošném zákazu jízdy kamionů v levém jízdním pruhu na vybraných úsecích dálnic nabírá na obrátkách. Podle většiny odborníků je to čirý nesmysl, politická scéna je však rozpolcena. Alespoň "na oko". Těžko říct, kdo to myslí vážně a komu jde jen o politické body. Petr Gazdík z hnutí STAN to však vidí jasně.

reklama

Podle předsedy hnutí STAN jde o nepovedenou reakci na loňský dopravní kolaps na D1. "Ten ale byl důsledkem absolutní neschopnosti ministerstva dopravy. Nástroje pro zákaz jízdy kamionů v levém pruhu na vybraných úsecích silnic a dálnic má ministerstvo už dnes - a vždycky jej mělo. Stačí využít dopravní značky a ne zahlcovat právní systém dalším nesmyslným návrhem zákona."

Boj s kůrovcem podpoří

Gazdíkovo hnutí naopak podpoří novelu lesního zákona, jež má zefektivnit boj s kůrovcem, který dlouhodobě ohrožuje české lesy. V posledních letech čelíme situaci, která nemá obdoby. Kůrovec již nyní zanechal v českých lesích výrazné následky a tento rok nám hrozí další vlna.

"Navrženou novelou získá ministerstvo zemědělství mimořádný nástroj pro boj s kůrovcem - odstraňuje náročnou administrativu, odkládá zalesňování rozsáhlých horských holin, na které nyní nejsou kapacity, reaguje na nedostatek vhodných stromků tím, že umožňuje sázet přechodné dřeviny, které budou v budoucnosti vhodně nahrazeny. Doufám, že se to podaří schválit již v prvním čtení, protože poté bude možné stihnout zachytit letošní kalamitu už v zárodku," vysvětlila poslankyně Jana Krutáková.

Novela má řadu nedostatků

Souběžně s tím se bude v Poslanecké sněmovně také diskutovat nad novelou vztahující se k podmínkám práce lesních hospodářů.

"Je dobře, že se vláda problematikou lesních hospodářů začala zaobírat, nicméně má řadu nedostatků, na které budeme reagovat našimi návrhy. Prvním problémem je povinná desetiletá praxe, kterou je třeba pro výkon práce lesního hospodáře. To je více, než potřebují lékaři. Taktéž povinnosti zachovávat mlčenlivost, ačkoli hospodáři potřebují v rámci své agendy informovat orgány státní správy lesů. Nakonec je to také nesoulad mezi povinnostmi pro hospodáře, jejichž činnost je hrazená státem, a těch placených Lesy ČR. Tyto skutečnosti mohou být pro mnoho nadaných lidí demotivující a spíše odrazující," doplnila Krutáková.

Agentura pro sport ano, ale...

Sněmovna bude také jednat o zřízení nové agentury pro sport, která přebere kompetence od MŠMT. Což samo o sobě samozřejmě není špatná myšlenka, ovšem je třeba ji dotáhnout tak, aby dávala smysl a byla funkční. Což se prý zatím nepodařilo.

"Předložený návrh zákona je pouze obecný, v řízení se nachází mnoho pozměňovacích návrhů a ani sami navrhovatelé netuší, jak bude konečný schválený zákon vypadat. Pro nás je zásadní, aby bylo vyjasněno systematické financování sportovního odvětví, zabránilo se zbytečným duplicitám, kdy jeden a tentýž klub nebo sportovní událost financuje stát, kraj i obec, a aby bylo zcela transparentní, kdo a kolik peněz dostává. Pokud pozměňovací návrhy, které toto zajišťují, neprojdou, budeme hlasovat proti a jsme připraveni zákon upravit v Senátu," měl jasno předseda hnutí Petr Gazdík.

https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/petr-gazdik-plosny-zakaz-predjizdeni-pro-kamiony-je-nesmysl-ministerstvo-chce-zakryt-svoji-neschopnost-48122
reklama
#kamiony #doprava #kůrovec #STAN #předjíždějí #Sport
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.