Pozor, Praha v noci uzavřela Libeňský most pro auta i tramvaje
Vedení hlavního města v pátek v jednu hodinu v noci uzavřelo až do odvolání pro automobily i tramvaje Libeňský most. Část soumostí je v havarijním stavu, v plánu je jeho celková rekonstrukce.
Most je dlouhodobě ve velmi špatném stavu, jeho část nyní byla na základě aktuálních měření přesunuta do kategorie havarijní. Nejde přímo o úsek vedoucí přes řeku, ale o část soumostí na břehu směrem k Palmovce. Město plánuje celkovou rekonstrukci, nyní čeká na vyjádření ministerstva kultury, které posuzuje památkovou ochranu kubistického mostu. Podle informací Technické správy komunikací (TSK) jsou v havarijním stavu v Praze tři mosty, další desítky jsou ve špatném stavu. Loni se zřítila lávka v Troji.
Pražské zastupitelstvo celkovou rekonstrukci soumostí schválilo předloni. V minulosti ho pro špatný technický stav chtěl magistrát zbourat a postavit nový, proti se postavila část odborné veřejnosti i obyvatelé. Zastupitelé nakonec bourání odmítli a schválili opravu. Zakázku chtějí radní schválit v následujících týdnech. Praha již v minulosti omezila provoz tramvají na mostu, nyní na něm může být jenom jedna souprava.
Odstartovala to lávka v Troji
O stavu pražských mostů se začalo více mluvit na konci loňského roku, kdy se zřítila lávka přes Vltavu v Troji. Při nehodě se zranili čtyři lidé. V Praze se nachází přes 700 mostů a lávek různých velikostí, z nich 122 je podle informací TSK ve špatném stavu. I s částí Libeňského soumostí jsou čtyři v havarijním stavu. Mezi ty patří třeba železniční most mezi Smíchovem a Výtoní. Město se chystá opravovat také například Hlávkův most, který se nachází po proudu od Libeňského. Zde by měla oprava začít nejdříve v roce 2020.
Libeňský most patří mezi hlavní dopravní tepny vedoucí do Holešovic, kde se nachází například Pražská tržnice, divadlo La Fabrika nebo výdejní místa internetových obchodníků. "Pro zákazníky to znamená snížení komfortu při vyzvedávání zboží, nicméně zákazníci jistě pochopí, že v případě havarijního stavu jde primárně o jejich bezpečnost a zdraví," řekla mluvčí Alza.cz Patricie Šedivá.
Od roku 1928, kdy byl Libeňský most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Autory mostu, který spojuje Holešovice a Libeň, jsou architekt Pavel Janák a konstruktér František Mencl