Provizorní lávka v Troji bude minimálně čtyři metry široká

Provizorní lávka spojující pražský Císařský ostrov a Troju bude minimálně čtyři metry široká. Magistrát chtěl původně stavět lávku o šířce 3,5 metru, proti tomu se ale postavila Praha 7. Trojská lávka se zřítila loni v prosinci, ze čtyř zraněných byli dva ve vážném stavu.

reklama

Na větší šířce provizorní lávky se domluvili zástupci radnice sedmé městské části, Troje a vedení hlavního města. "Spojení z Prahy 7 do zoo, botanické zahrady či napojení na místní cyklotrasy dělá z dané oblasti frekventované místo. Není možné, aby zde vznikla lávka užší než čtyři metry. Je velice důležité, že se na rozšíření plánované lávky podařilo dohodnout," uvedl místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský.

Zvýší se i náklady

Magistrát původně navrhoval šířku provizoria 3,5 metru a její povrch z dřevěných fošen. Právě tyto dva parametry dopravní odbor městské části Prahy 7 označil za nevyhovující, a to kvůli velkému množství pěších, cyklistů i bruslařů, kteří míří do zoo, botanické zahrady a na tamní cyklotrasy. Primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD) minulý týden řekl, že se město pokusí názor Prahy 7 zvrátit. To se nakonec nestalo.

Nově domluvená šířka provizoria podle Dolínka mírně zvýší náklady na stavbu. O kolik, neřekl. "Nesmí to (změna) ale ovlivnit délku realizace. Musíme ji celou zapracovat do rozpočtu města na rok 2019," řekl Dolínek. Podle něj sedmá městská část zmírnila odmítavý postoj k fošnám, které mají tvořit povrch lávky. "Ale chtějí vidět její povrch," dodal.

Budou další dvě lávky

Provizorní lávka má vzniknout v příštím roce, má mít životnost až 30 let. Poté Praha vypíše architektonickou soutěž na finální podobu lávky. Má mít šířku šest až sedm metrů. Levý břeh Vltavy s Trojou by měly propojit ještě další dvě lávky, město o jejich stavbě ale dosud nerozhodlo. Jedna má být pro pěší níže po proudu od té zřícené.

Další by vedla z Podbaby k zoologické zahradě a měly by po ní jezdit tramvaje. Trať by podle plánů Institutu plánování a rozvoje (IPR) odtud vedla dál do Bohnic. Proti tomu se ale postavila Praha 8. Město a IPR prý pracují s variantou, že by u zoo vznikla tramvajová smyčka. Ani o této variantě ale zatím nebylo rozhodnuto.

reklama
#lávka #zřícení #stavba #plány #budoucnost

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

reklama
Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.