Rakušanovy spanilé jízdy do nepřátelských regionů: Probuzený PR a facka Petru Fialovi

Vít Rakušan se rozhodl zavítat do regionů, které hnutí STAN, potažmo pětikoalici voličsky nepřejí. Uvidíme, zda bude mít úspěch
komentář

Ministr vnitra Vít Rakušan hodlá až do března jezdit do jámy lvové, tedy regionů, kde má pětikoaliční vláda většinou velmi nízkou podporu. Dvě rundy už má za sebou – v Karviné a v Sokolově. Cíl těchto cest je v podstatě dvojjediný: probudit dosud spící PR Starostů a nezávislých, více se osamostatnit a vymezit zároveň proti ODS, konkrétně premiérovi Petru Fialovi, který je slabým lídrem a může v rámci koaliční vlády STAN potápět.

reklama

I přes všechnu snahu navodit dojem, že pětikoalice je pevným a jednotným tělesem, je realita dva roky před sněmovními volbami jiná. Pochopil to jeden z partnerů vlády, hnutí STAN v čele s Vítem Rakušanem. Ten nejprve natočil „mobilizační video“, které však nekonzultoval s ostatními stranami včetně předsedy vlády, nyní začala série „spanilých jízd“ ministra vnitra do regionů, které neoplývají přílišnou podporou stranám koalice, ba právě naopak.

Bez cenzury do „nepřátelských“ regionů

Rakušan přijel diskutovat s lidmi, kteří jsou nezřídka naštvaní, bývají frustrovaní a hlavně v Karviné si přišli vybít svou zlost na předsedovi hnutí STAN, který neustále opakuje, že se jedná o debaty bez cenzury, jako by zde nějaká cenzura existovala. Cíl Rakušanových cest do „nepřátelských regionů“ je zřejmý. Hnutí STAN má nový PR tým, který se podílel mimo jiné na úspěšných kampaních pro Zuzanu Čaputovou či Petra Pavla, jenž zasedl před rokem na Hradě po Miloši Zemanovi.

Hnutí STAN se má v rámci pětikoalice více osamostatnit, více se vymezovat i kriticky vůči svým partnerům a být zkrátka vidět před potenciálními voliči. Druhým cílem je potom dát na srozuměnou Fialovi, že hnutí STAN nechce být ve vleku slabého premiéra, který jej může při obecné nedůvěře vládě strhávat pod vodu.

Rakušan zvolil správnou cestu

Každopádně Rakušanovu snahu ukázat se tam, kde koalici normálně politická pšenka nekvete, lze označit jako správnou cestu, která navíc přišla včas, v polovině volebního období. S tím souhlasí i politolog Jan Charvát, který míní, že nelze oddělit osobní PR od předvolebního boje celé strany, v tomto případě hnutí STAN. „Zajímá mě, jak se to celé podaří hnutí STAN ukočírovat tak, aby na těchto akcích urvalo nějaké politické body,“ říká pro web Čtidoma.cz Charvát.

STAN je podle něho navíc ve specifické situaci a bude záležet na tom, jak výjezdy do regionů budou pokračovat dál. „Nemyslím si, že by chtěl Rakušan přesvědčovat na konkrétním místě například voliče SPD, je jasné na druhé straně, že ministr vnitra jde vstříc těm lidem, kteří volili pětikoalici, ale nyní jsou zklamaní, a těch je hodně,“ shrnuje pro Čtidoma.cz politolog.

Charvát míní, že zklamaní voliči dají přednost někomu jinému v rámci pětikoalice a právě hnutí STAN bude chtít v tom případě být na prvním místě. A pak se voliči pětikoalice mohou přiklonit také k tomu, že nakonec nepůjdou k volbám, přičemž Rakušan je bude chtít přesvědčit o tom, že má smysl vhodit hlasovací lístek třeba právě hnutí STAN.

Když odhlédneme od celkového výsledku, už nyní se dvě Rakušanovy cesty do regionů setkaly s poměrně velkým mediálním zájmem zejména na sociálních sítích, kde jsou hojně komentovány, ať už pozitivně, či samozřejmě negativně. Už z tohoto pohledu to lze hodnotit jako dobrý marketingový tah nového PR týmu hnutí STAN, uvidíme však teprve v dlouhodobější časové perspektivě, zda se z toho podaří vytěžit patřičný politický kapitál a zda se předpovědi Rakušanova PR týmu naplní.

Zdroj: autorský komentář

KAM DÁL: SPD a Babiš nemají páteř, říká europoslanec Zdechovský. Popsal, čím populisté oblbují lidi.

https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/rakusanovy-spanile-jizdy-do-nepratelskych-regionu-probuzeny-pr-a-facka-petru-fialovi-77134
reklama
#Petr Fiala #politika #politika #marketing #Vít Rakušan #Zuzana Čaputová #hnutí STAN #Petr Pavel
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.