Řekněte nám, jak má vypadat nové logo města! Máte na to ještě týden
Brandýs nad Labem-Stará Boleslav mění svou tvář. Město s historickou dominantou stejnojmenného zámku, které se rozkládá na obou březích Labe v těsné blízkosti hlavního města Prahy, vyhlásilo veřejnou anketu ke vzniku nového symbolu - městského loga. Pozor, anketa běží jen do příštího pátku a zapojit se mohou i obyvatelé jiných měst.
"Oslovili jsme veřejnost, protože její názor může být dobrým vodítkem pro grafické návrhy loga," vysvětluje Zdeňka Tichá, vedoucí oddělení vnějších vztahů a informací při městském úřadě. "Chceme jednoznačně a nezaměnitelně identifikovat město. Obecně je známo, že okem vnímáme až 80 procent informací, proto je důležité vytvořit jednoduchý a moderní symbol. Naše město se navíc skládá ze dvou dříve samostatných částí a jeden sjednocující prvek si určitě zaslouží,“ konstatuje.
Logo versus znak města
"Městský znak je samozřejmě tradičním symbolem, bude nadále využíván například na kulatých razítkách a při slavnostních příležitostech, k účelům propagace třeba turismu je ale moderní vizualizace vhodnější," vysvětluje Zdeňka Tichá.
Jak vyplnit anketu
Anketa, která má dopomoci vzniku nového symbolu města, byla zveřejněna 1. září v aktualitách městských webových stránek. V tištěné podobě ji vydal místní měsíčník Městské listy. Dotazník je možné donést na 6 odběrných míst. Jedná se o Informační centrum v budově Městského úřadu v Brandýse nad Labem, CzechPoint na Mariánském náměstí ve Staré Boleslavi, Městské komunitní centrum, obě knihovny a knihkupectví Sylvie.
Radnici zajímá, zda jsou lidé spokojení
Celkem 26 otázek se týká obou spojených měst Brandýsa nad Labem a Staré Boleslavi, jejich současných symbolů a dominant. Dotazník obsahuje prostor pro názory na život ve městě a okrajově řeší i preference barev a designových stylů pro zamýšlené logo. V závěru jsou doplňující sociologické otázky na toho, kdo anketu vyplnil.
"Anketa mezi lidmi je dobrá věc, jen by na ni mohli mít více času," říká místní zastupitel Ondřej Přenosil. "Dotazník se navíc netýká jen problematiky nového loga. Jsou tam otázky, které míří i na spokojenost místních se životem ve městě a sociologický průzkum těch, kteří se o veřejné dění zajímají. Doufám, že výsledky ankety oddělení vnějších vztahů na radnici zveřejní a že z nich pro sebe vyvodí i další závěry," dodává.
Město s moderní tváří
Organizároři ankety plánují její vyhodnocení na říjen, kdy zároveň vyhlásí veřejnou soutěž na tvůrce loga. Designéři by měli mít na vyrobení návrhů dva měsíce. Po novém roce bude ze tří až pěti návrhů vybrán jeden finální. Dodavatel bude mít za úkol vypracovat i logomanuál, který přesně určí, kde bude logo používáno. Vedoucí tohoto projektu Zdeňka Tichá předpokládá, že město by se s novým logem mohlo začít prezentovat - například na tiskovinách a webových stránkách - v průběhu března či dubna příštího roku.