Sám v prázdném vlaku. Polský cestující skoupil všechny jízdenky

Nespokojený zákazník polských drah vynaložil tisíce zlotých a hodiny svého času, aby skoupil jízdenky na celý vlak, a to jen proto, aby je hned následující den zkusil vrátit. To vše udělal kvůli tomu, aby na sociálních sítích předvedl, jak byrokraticky se státní dráhy chovají k cestujícím. A železnice se nechala vyprovokovat...

reklama

Mariusz Chodor vysvětlil, že mu šlo o vzpouru proti "nejasným pravidlům a byrokracii ve státní společnosti". Chtěl předvést, jakou převahu má státní obr nad řadovým cestujícím a jak malou má jedinec šanci ve střetu s monopolem. Do ukázky investoval 6 000 zlotých (asi 36 000 Kč) a osm hodin svého času; na oplátku ze dvou nádražních automatů získal 350 jízdenek na vlak z Varšavy do města Radom. Druhý den se jízdenky pokusil železniční společnosti PKP Intercity vrátit.

Ale Chodor podle firmy podváděl: peníze za vrácené jízdenky se podle pravidel vracejí na platební kartu použitou při jejich nákupu, Chodor to zkoušel s jinou kartou, a tak žádné peníze nedostal. Teď hrozí soudem.

Proti dobrým mravům

Firma PKP Intercity mu také vyčítá, že ji "vystavil riziku značné újmy" a jednal "proti dobrým mravům". To je ale podle deníku nesmysl: každý si přece smí koupit a vrátit tolik jízdenek, kolik chce - a navíc si firma při vrácení jízdenek strhává 15 procent.

Polské dráhy mají podle listu Gazeta Wyborcza na svědomí kromě byrokracie daleko horší věci: běžně prý prodávají jízdenky na vlak vyšší kategorie, než jaký ve skutečnosti přistaví, protože si spočítaly, že málokdo z cestujících podstoupí muka reklamace, vyžadující odeslat stížnost poštou a pak čekat na vyřízení až 30 dnů. Anebo zvýhodněné nabídky jsou dostupné jen v pokladnách, které z mnoha nádraží dávno zmizely. Zkrátka specialitou polské železnice prý je raději nic pro cestující nedělat, místo toho, aby lidi podporovala lidi v cestování vlakem.

https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/sam-v-prazdnem-vlaku-polsky-cestujici-skoupil-vsechny-jizdenky-51486
reklama
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.