Snižuje RegioJet kvalitu? Zavedl novou třídu cestování, která vás buď nadchne, nebo úplně zklame
Když RegioJet začal působit na železnici jako konkurence Českých drah, ukázal nám úplně nové možnosti v servisu a přístupu k zákazníkovi. Jak se tomuto dopravci daří teď, když zavedl i low-cost třídu? Je to snad inspirace konkurencí? Čtěte předtím, než si objednáte lístek!
Konkurenční prostředí je vždy dobré, protože žene nahoru kvalitu. Dokud ovšem nevznikají kartelové dohody a neodnáší to zákazník. Jedním okem je vždycky potřeba sledovat konkurenci a nechávat se inspirovat. Druhé oko však musí sledovat potřeby zákazníka.
Proč Regio přidal novou třídu?
"Tím hlavním důvodem přidání nové třídy je to, že se snažíme vyjít vstříc zákazníkům, kteří preferují výhodnější cenu, ale nemají zájem o to využívat plný servis po své cestě. Jde ve velké míře o ty, kteří jedou třeba jenom kratší trasu a stejně by si ani nestihli vychutnat svou objednávku," vysvětluje tiskový mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
V low-costu, který je sice podstatně levnější (o 20 %) než třída Standard, si všal nevyberete nic k jídlu, nedostanete ani standardní kávu (ani z vozíčku, jak tomu je ve Standardu). Dostanete na začátek cesty jen vodu a sami si můžete vzít denní tisk anebo časopis Žlutý. Nic dalšího už nepřijde.
"Někteří zákazníci chtějí jen v klidu pracovat na notebooku a nenechat se rušit ničím dalším. Chtějí jen levnou jízdenku, wifi a dostatek prostoru a přehled. Právě pro ty jsme zařadili tyto vozy. O low-cost je zájem, budou se přidávat i do všech dalších souprav Regia," popisuje plán Aleš Ondrůj. Low cost vagony vypadají podobně jako vagony ČD, možná jsou o trochu prostornější. Jde o upravené staré vagony švýcarských drah.
Zklamání, nebo nadšení?
"Já jsem úplně zapomněla na to, že je třída Standard, a když mi nabídli low-cost, tak jsem očekávala třídu Standard," začíná popis svého zážitku cestující Anna. "Na lístku jsem měla číslo vagonu nula."
Jenže když přijel vlak, nebyl označen jako nula. Nebyl totiž označen vůbec. "Vlastně ani stevardi, kterých jsme se ptali, vůbec nevěděli. Navíc bylo přeházené i další značení, a tak se stalo, že se ve vagonu bez označení ocitli cestující s nulou i dvojkou," popisuje Anna.
"Ani mi moc nevadilo, že jsem si nemohla nic objednat. Voda mi stačila. Jenže pak přišel ten největší úlet. Nikde nebyla žádná zásuvka! Já jsem se spoléhala na to, že budu moct alespoň na chvíli nabít notebook, protože jsem potřebovala pracovat."
"Asi byl hlavní problém s tím, že jsem to nečekala. Jinak je to asi fajn, jen mám pocit, že teď zdraží právě ty ostatní třídy. I když pořád jde hodně o to, kdy si lístek objednávám. Když je to s předstihem, vždycky se to dost vyplatí. Samozřejmě mám i kartičku Regia," připisuje Anna zklamání z low-cost hlavně své neinformovanosti.