Stavba kralupského obchvatu by mohla začít včas
Středočeský kraj se dohodl s obcí Tluchoměřice, která výstavbu zpočátku komplikovala, a snaží se, aby stavba potřebného obchvatu Kralup nad Vltavou začala podle odsouhlaseného plánu.
Přípravu první fáze stavby koridoru silnice II/101 a II/240 mezi obcemi Tuchoměřice a Tursko, zkomplikovala obec Tuchoměřice. Ta uspěla u Krajského soudu v Praze s žalobou na zrušení záměru veřejně prospěšné stavby. Rada Středočeského kraje v pondělí 13. července 2015 na svém zasedání schválila podání kasační stížnosti proti tomuto verdiktu. Také proběhlo jednání s představiteli obce Tuchoměřice, které skončilo oboustranně přijatelnou dohodou.
Hejtman Petera (ČSSD) připustil, že kdyby Středočeský kraj neuspěl se zrušením soudního rozhodnutí, tak by byla citelná rána nejen pro plány kraje, ale hlavně pro všechny motoristy, kteří přes Kralupy jezdí, a také pro obyvatele Kralup a okolních obcí. „Zrušení Zásad územního rozhodnutí, jež se k této stavbě váží, a jejich nové vypracování a schválení by celou akci zpozdilo nejméně o dva roky, což by pro nás znamenalo mimo jiné i závažné komplikace při podávání žádosti o dotaci na stavbu od ministerstva dopravy,“ připomněl.
Kraj se pokusil souběžně s odvoláním nalézt společné řešení s vedením obce Tuchoměřice. Ta svým podáním stížnosti napadla nejen úsek napojení na silnici R7, který se nachází v jejím katastru, ale celou trasu nové silnice až k obci Tursko.
Středočeský hejtman se k tomu vyjádřil: „Představitelé obce Tuchoměřice na jednání uznali, že neměli v úmyslu shodit celý projekt výstavby první fáze obchvatu, ale jen zabránit výstavbě jedné větve napojení na silnici R7 ve svém katastru. Dohodli jsme se, že tedy v projektu zachováme jen druhou větev, která ústí u obce Středokluky, a oni na oplátku podpoří naši snahu o zrušení soudního rozhodnutí. Tuto dohodu ale ještě musí schválit zastupitelstvo obce."
Výstavba obchvatu Kralup je rozdělena do třech etap. Kromě úseku R7–Kralupy bude dobudován samotný obchvat města Kralupy, a poté dojde k výstavbě propojení obchvatu s dálnicí D8. Celá nová trasa má měřit zhruba 18 kilometrů a měla by stát více než 4,5 miliardy korun.