Tankodrom za více než 3 miliony: Středočeský kraj vyhodil peníze za zpackanou opravu silnice
O tom, že řada českých silnic připomíná spíše tankodrom, není třeba dlouze diskutovat. Tak to zkrátka je. Středočeský kraj budiž pochválen za to, že se občas snaží některé takové úseky opravovat. Jenže ne vždy se to povede. Rekonstrukce silnice II. třídy II/111 u Českého Šternberka stála přes 3 miliony korun z kapes daňových poplatníků. Výsledek je však příšerný.
/KAUZA KSÚS/ Krajská správa a údržba silnic (KSÚS) zadala v roce 2018 formou veřejné zakázky malého rozsahu (VZMR) opravu silnice II. třídy II/111 u Českého Šternberka. Řidiči tento fakt jistě ocenili, protože komunikace byla v dezolátním stavu. Kdo se ale těšil na konečně normálně sjízdnou silnici, byl dost zklamán.
"Oprava je provedena velice nekvalitně, a přesto je od KSÚS zaplacena. Žádám o provedení soudně znaleckého posudku uvedené zakázky s vyčíslením škody pro Středočeský kraj a stanovení, který radní je za tuto situaci v KSÚS odpovědný," má jasno zastupitel za ODS Michael Pánek, který na problém upozornil. Zároveň přidal i fotodokumentaci, ze které je patrné, za co hejtmanství zaplatilo 3 448 500 korun.
Smlouva o dílo číslo 2685/00066001/2018 s firmou Dipos-silnice s.r.o. na opravy silnice II. třídy "II/111 Nechyba – D1" na zmíněnou částku byla uzavřena v roce 2018. Dle jejího zaměření by měl být za situaci odpovědný radní pro dopravu František Petrtýl. Příspěvková organizace Středočeského kraje KSÚS je ve smlouvě zastoupena ředitelem Zdeňkem Dvořákem. Oba tito pánové tak zřejmě mají co vysvětlovat. Konkrétně to, proč opravy za bezmála 3,5 milionu dopadly tak bídně.
"Hezký důkaz, jak koalice ANO, ČSSD a KSČM nakládá s veřejnými prostředky. Podobně byly opravené i další úseky podle další smlouvy. Jak tohle může někdo převzít? Kdybych to udělal na obci, jako starosta bych si v dalších volbách ani neškrtl. Uvidíme, co na to řeknou voliči koaličních stran příští rok," vyjádřil na svém facebookovém profilu údiv radní Středočeského kraje za STAN a starosta Dolních Břežan Věslav Michalik.
Je s podivem, že se žádný úředník na vlastní oči nepřesvědčil, zda je silnice opravena řádně. Nebo to snad udělal? V prvním případě by se jednalo o pochybení, ze kterého je bezesporu třeba vyvodit důsledky. Ve druhém případě by navíc bylo nutné se ptát, co kdo sledoval tím, že o příšerném stavu silnice věděl, a přesto hejtmaství zaplatilo smluvní částku.
Je vážně fajn, že se kraj snaží komunikace opravovat. Ale kvalita musí odpovídat vynaloženým financím, což se u Českého Štenberka nestalo. Uvidíme, jestli se někdo zvedne a jako chlap přizná chybu, nebo se kraj bude jako už mnohokrát pokoušet průšvihy zamést pod koberec. Je však zřejmé, že Dan Ťok coby ministr dopravy ještě vlastně dělá strašně moc. Laťka v hnutí ANO evidentně není nijak vysoko.