Tesla švindluje s autopilotem v autech: VIP servis pro Muska a youtubery. Ostatní zákazníci ostrouhali, ačkoliv platí statisíce

Autopilot Tesly se sám zlepšuje. VIP lidem ale více než ostatním
Depositphotos.com
Zobrazit fotogalerii (4)
Autopilot Tesly se sám zlepšuje. VIP lidem ale více než ostatním
zpráva

Výrobce elektrických automobilů Tesla nepřistupuje ke všem zákazníkům stejně. Vyplývá to ze zjištění reportérů Insideru. Ti zjistili, že nový autopilot upravují vývojáři záměrně tak, aby lépe fungoval v oblastech, kde se pohybují vlivní influenceři, kteří vozy Tesla propagují. To samé mělo plati i pro ředitele firmy, Muska. Mohlo by tak docházet k tomu, že obyčejní zákazníci si pak autopilota, který stojí v přepočtu statisíce korun, pořídí na základě zkreslených informací a nebude fungovat stejně, jako viděli na internetu.

reklama

Zdá se, že Tesla nezachází se všemi svými uživateli stejně. Vyplývá to ze zjištění Business Insideru, pro který hovořili někteří ze zaměstnanců i vysokých  manažerů automobilky. Autopilot, za který si automobilka nechává jednorázově zaplatit 8000 dolarů (asi 186 tisíc korun) a měsíčně pak 100 dolarů (asi 2300 Kč), by měl totiž zjednodušeně řečeno lépe fungovat těm, kteří Teslu propagují na sociálních sítích. A samozřejmě jejímu řediteli, Elonu Muskovi.

Full Self-Driving, jak se funkce jmenuje, totiž funguje na principu samozlepšování. Vývojáři používají záběry z kamer všech vozů Tesla k tomu, aby vylepšili způsob, jakým se systém orientuje v prostoru a reaguje na další účastníky silničního provozu. Tím se místa, kudy Tesly jezdí, postupně teoreticky stávají bezpečnější a bezpečnější. Až potud je vše v pořádku.

Záměrně vylepšovali autopilota youtuberům

Z výpovědí zaměstnanců však vyplývá, že pro opravy autopilota upřednostňovali právě místa, kterými často jezdili takzvaní "VIP" řidiči, tedy v jazyku tesly influenceři, kteří pomáhali s prodejem kontroverzního autopilota. Influencer Tesla Raj například na svém kanále ukázal, že autopilot nesprávně funguje na slavné Lombard street v San Franciscu, načež se programátoři na tuhle ulici museli prioritně zaměřit. Zaměřovali se také cíleně na ulice kolem bydlišť influencerů a na místa, na které často jezdili. Autopilot tam pak logicky fungoval podstatně lépe, než jinde. Platilo to samozřejmě také pro ředitele a majitele Tesly Elona Muska.

Zákazníci: Za dvě stě tisíc to nestojí

Právě pro Muska je autopilot velmi důležitý, firma na jeho vývoj vydala obrovské náklady, na jeho fungování se však neobjevují pouze kladné ohlasy. Na americkém diskusním serveru Reddit, kde se jeden z uživatelů ptá na reakce uživatelů, dokonce padají výrazy jako podvod na zákazníky. Drtivá většina zákazníků v odkazovaném vlákně se ale shoduje, že za v přepočtu téměř dvě stě tisíc korun taková funkce asi nestojí, ač dokáže být v některých situacích zajímavá. A nepomůže jí zřejmě ani fakt, že na videích několika vyvolených bude fungovat skvěle.

Elon Musk ale nepřestává funkci vychvalovat, kudy chodí. V červnu například prohlásil, že systém bude moci Teslu bez jediného zásahu člověka řídit celý jeden rok. To je přitom poněkud v rozporu s daty, která Tesla vykazovala. Donedávna používaná verze systému vyžadovala jeden zásah člověk do řízení každou cestu, nová verze má podle Forbesu skóre jednoho zásahu řidiče za deset jízd. Jeden rok jízd bez zásahů řidiče je tak spíše na úrovních snů zakladatele a duchovního otce značky.

KAM DÁL: Českou taktickou střílečku hráči milují, pohádkově vydělávající Gray Zone Warfare ale nesmí hráče zklamat, jinak skončí

 

reklama
#Tesla #Elon Musk #zahraničí #byznys #Nepolitická publicistika

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

reklama
Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.