Zastávku prosadila radnice. Řidiči se vztekali v kolonách
Tramvajová zastávka na Hlávkově mostě bude. Na tom by nebylo až tak nic zajímavého, kdyby to neznamenalo totální dopravní kolaps. Nervová soustava řidičů jedoucích tímto úsekem do centra Prahy dostává pořádně zabrat. Kvůli zúžení silnice do jednoho pruhu si tu počkají i desítky minut.
Zastávka na pražské Štvanici se řeší prakticky už od roku 2015. Když se však konečně získala všechna povolení a další náležitosti, na světě se objevil další problém. Těžko říct, čím přemýšleli zodpovědní úředníci, když vybírali termín dokončení stavby. Argument, že má část Prahy prázdniny, je sice fajn, ale chybička se vloudila. Praha 8, kam jede po zúžené komunikaci nejvíc řidičů, žádné volno nemá.
V konečném důsledku to tedy znamená, že šoféři, kteří jeli ze severu Prahy do centra, museli mít ve čtvrtek ráno neskutečnou trpělivost. Nebo se jí dost možná nuceně naučili v obří koloně za Hlávkovým mostem. A bohužel není všem dopravním hrůzám konec. Dopravní podnik zde totiž dokončil zatím jen první etapu. Definitivní termín a uvedení silnice do původního stavu je až 24. března.
Je s podivem, že se od roku 2015 nenašel lepší čas na stavební práce. "Jsme rádi, že se obnova podařila. Vyřešili jsme připomínky s policií, od dopravních značek, přes světelnou signalizaci. Díky tomu může DPP a technická správa komunikací uvést zastávku do provozu," pochvaluje si však mluvčí magistrátu Vít Hofman.
Chápeme, že jel ráno asi jinudy. Někteří řidiči přitom v koloně strávili téměř hodinu. "Je to neskutečné, že se neděje něco takového o víkendu, ale musí to dělat v ranní špičce, když všichni jedou do práce," nadává na sociální síti naprosto oprávněně řidič Martin Kotrba.
Otázkou je, co by se stalo, kdyby Dopravní podnik práce odkládal. Neschytal by to pak zase za laxnost? Takže prázdniny neprázdniny, špička nešpička, hraje se o čas. To nejhorší už by mělo být za námi. Ovšem přesto bude lepší, když se tomuto úseku až do inkriminovaného 24. března úplně vyhnete.