Zoufalí zákazníci: Albert jako obrannou strategii zvolil mazání příspěvků

Nekonečné fronty jsou evidentně klasikou

Také čeští zákazníci si zvykli na jistý standard služeb a nechtějí už čekat desítky minut ve frontě. Někteří dokonce seberou odvahu situaci řešit. Jenže český management Albertu to zatím bohužel neumí. Mazání kritiky je zkrátka nezvládnutá komunikace. 

reklama

Na facebookové skupině Albert ČR, která se zdá být originálním komunikačním kanálem tohoto řetězce supermarketů, se objevil příspěvek, který během jediného dne získal tisíce lajků a pod kterým se objevilo téměř 8 tisíc komentářů, většinou popisujících stejnou zkušenost. 

Špatná zkušenost z obchodu i z Facebooku

V příspěvku si žena stěžuje na situaci, která nastala na Veronském náměstí v Praze Petrovicích. Žena se slušně zeptala, jestli by nebylo možné otevřít další pokladnu, protože fronta byla velmi dlouhá. "Bylo řečeno, že má kolegyně pauzu a na můj dotaz, zda je to normální, byla reakce kyselého obličeje a zahuhláním něco ve smyslu, co si to vůbec dovoluju," komentuje na Facebooku. Zákaznice se ovšem nedala a jala se hledat manažera prodejny. "Ale v celé prodejně byl jen jeden pán, co krájel salám, který mi oznámil, že manažer prodejny není, tak jsem se ptala, kdo to tu teda řídí, a vypadlo z něj, že je vedoucí dne, ale že mi fakt nepomůže," popisuje žena. Pak se mělo ozvat hlášení, že někdo má jít na pokladnu. "Šla jsem tedy k pokladně, trvalo to však dalších 10 minut a nic."

"Následoval telefonát s AHOLDEM (v rámci zdokonalování spokojenosti zákazníka monitorován), tak jsem si ho zmonitorovala i já, a čekám teda v rámci mé spokojenosti na nějakou odezvu," píše žena v příspěvku. Prý nejsou lidi. "Tak bych se prosím chtěla zeptat, pokud se to děje všude, jak hodláte tuto situaci řešit? Přece nedostatek lidí = nulová péče o zákazníky, zboží," komentuje. 

Příspěvek přitom už byl jednou smazán, takže i při jeho opakovaném zveřejnění autorka očekává cenzuru a smazání. Aholdu však vzkazuje: "Máslo není, máslo máte na hlavě!"

Nejde o jediný případ

Bouřlivé reakce pod příspěvkem jsou důkazem, že nejde o jednotlivost. Většina lidí chápe prodavačky. "Přestávka je nařízena zákonem. Není to vina prodavaček. Ty tam lítají za minimální plat," komentuje Jana Pokorná. "Vina neleží na straně personálu prodejny, ale v managementu. Sdírají do krve prodavačky skoro zadarmo. Je jich málo a nikdo tam nechce pracovat. Pracovní atmosféra je hrozná a zákazníci naprosto pochopitelně nepříjemní," komentuje Petr Podhorný. 

"Kritika se sveze zase jen na prodavačky. Tu chudinku možná vyhodí nebo potrestají. Přitom management neodpovídá za nic. Měli by přece vědět, kolik je tam kdy lidí a kolik je potřeba pokladních, aby fronta byla únosná. Mají najmout brigádníky. Zařídit samoobslužné pokladny. Já tam už nechodím," vysvětluje svůj pohled na situaci Jakub Koutný. 

Šokující je přitom také chování na sociální síti. Slušným trendem je kritiku přijmout, omluvit se, vysvětlit, nabídnout kompenzaci a slíbit řešení. Pokud přístup, který odhalila jediná zákaznice, vládne celému řetězci, doufejme, že dojde k rychlému vystřízlivění jak u stávajících zákazníků, tak u výše postaveného managementu.

 Komentář Albertu

"Příspěvek paní Kristýny byl smazán jen a jen z důvodů nevhodného obsahu. Obsahoval totiž vulgarizmy a to na našich stránkách netrpíme. Nový příspěvek bez sprostých slov byl již samozřejmě ponechán," napsala do zprávy správkyně fb stránky Alča. Zatím čekáme na odkaz.

https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/zoufali-zakaznici-albert-jako-obrannou-strategii-zvolil-mazani-prispevku-34172
reklama
#obchod #nákup #zákazník #slevy #albert #Praha
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.