Drzých hostů v luxusních hotelech přibývá, kradou i matrace či hlavu divočáka

Málokoho asi překvapí, když si hosté z pětihvězdičkového hotelu odnesou koupací čepici, minišampón či pantofle. Ovšem v poslední době přibylo lidí, kteří jsou tak drzí, že se jim z luxusních hotelů podaří ukrást objemnější předměty.

reklama

Poměrně častá v jejich repertoáru byla krádež matrací, zloději ale nepohrdli ani kávovarem a jeden host francouzského hotelu se pokusil ukrást vycpanou hlavu divočáka, informoval ve svém průzkumu recenzent hotelů a lázní Wellness Heaven.

Průzkum zahrnoval 1 157 čtyř- a pětihvězdičkových hotelů. „Devětačtyřicet z nich muselo v uplynulých dvou letech řešit krádež matrace, v některých případech i vícekrát,“ uvedl výkonný ředitel Wellness Heaven Tassilo Keilmann. Hoteliéři se mu svěřili, že většina krádeží matrací se stala v noci. "Řekli mi, že se to většinou stává v noci, když má recepce zavřeno, když tam nikdo není. Některé hotely mají záznamy z bezpečnostních kamer, na kterých je vidět, jak (matraci) převážejí ve výtahu," doplnil Keilmann.

Ani televize nezůstala na svém místě

Nejčastěji hosté podle průzkumu, do kterého byly zapojeny převážně asijské a evropské hotely, kradou ručníky, župany, ramínka či propisky. Pokusili se ale odcizit i objemnější a dražší předměty, jako jsou televize, kávovary, umělecká díla či tablety.

„To mě docela překvapilo, protože hotel může poměrně jednoduše zjistit, kdo to ukradl. Pokojská po check-outu pokoj prohlédne a dá se snadno poznat, když host ukradne televizi či matraci,“ poznamenal Keilmann.

Zatímco mnoho čtyřhvězdičkových hotelů začalo předměty označovat, aby se spustil alarm, když se je někdo pokusí propašovat z hotelového komplexu, v pětihvězdičkových zařízeních se tato praktika moc neuplatňuje. Zároveň je podle Keilmanna méně pravděpodobné, že pětihvězdičkový hotel ohlásí krádež policii či konfrontuje pachatele. „Pětihvězdičkové hotely takto postupují, protože nechtějí být spojovány s kriminalitou.“

Odnesl si čísla ze dveří

Do průzkumu Wellness Heaven se zapojilo 634 čtyřhvězdičkových a 523 pětihvězdičkových hotelů a typ zlodějské klientely, s níž se potýkaly, se velmi lišil. Zatímco pětihvězdičkové hotely častěji řešily krádeže televizí, tabletů a matrací, hosty čtyřhvězdičkových zařízení více zajímaly baterie či dálkové ovladače.

K pozoruhodnějším případům patří pokus o krádež vycpané hlavy divočáka z francouzského hotelu. Personál hosta při krádeži přistihl, nakonec trofej odkoupili jeho přátelé a dali mu ji jako svatební dar. Anglický hotel pro změnu řešil krádež, která spíše připomínala kanadský žert. Host si totiž odnesl čísla ze dveří a přišlo se na to až ve chvíli, kdy další zákazník nemohl najít svůj pokoj.

https://www.ctidoma.cz/clanek/zajimavosti/drzych-hostu-v-luxusnich-hotelech-pribyva-kradou-i-matrace-ci-hlavu-divocaka-55923
reklama
#zloději #hosté #hotely #dovolené
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.