Filmová databáze Jaromíra Soukupa, recepty Jiřího Ovčáčka: Nejlepší české internetové parodie
Často se říká, že Češi se neštítí dělat si legraci takřka z ničeho. A v době, kdy je možné reagovat na všelijaké události v průběhu několika málo minut, se ukazuje, že na této průpovídce skutečně něco bude. Podívejte se na několik vydařených a takřka klasických fórů, které kolují virtuálním prostorem.
Česko-slovenská filmová databáze Jaromíra Soukupa
Je asi jen málo těch, kteří by nezaznamenali seriál Premiér, který před nedávnem uvedla TV Barrandov. V hlavní roli se představil Jaromír Soukup, režie se ujal Marek Benda. Premiér se záhy po odvysílání prvního dílu vyšplhal až na pozici nejhorší seriál na Česko-slovenské filmové databázi, které v současnosti se dvěma procenty kraluje.
Že je Jaromíra Soukupa na TV Barrnadov trochu moc, víme také takřka všichni. A právě tato skutečnost spolu se seriálem Premiér vedla k vytvoření Česko-slovenské filmové databáze Jaromíra Soukupa, na niž se můžete podívat zde. Webová stránka, která napodobuje design Česko-Slovenské filmové databáze, uvádí v žebříčku nejlepších pořadů – v Žebříčku Jaromíra Soukupa – Premiéra na prvním místě. Jeho hodnocení se vyšplhalo až na 101 procent a pod hodnocením seriálu jsou komentáře od uživatelů jako Mirka Spáčilová, AlterEgo J. Soukupa, Andrej Babiš či Umělá Inteligence.
Tato stránka představuje jeden z vrcholů internetové parodie, už jen proto, jak propracovaná je. V Žebříčku Jaromíra Soukupa najdeme hned deset ohodnocených pořadů – na druhém místě jsou Moje zprávy se 100 procenty a žebříček uzavírá Talk Show Jiřího Ovčáčka s 16 procenty –, na stránce jsou i TV tipy Jaromíra Soukupa či Prázdný blok Jaromíra Soukupa.
Po odvysílání úvodního dílu Premiéra se v mysli mnohých diváků patrně objevila otázka, zda něco podobného vůbec půjde parodovat. Česko-slovenská filmová databáze Jaromíra Soukupa nabízí jednoznačnou odpověď – parodovat se dá všechno. I Jaromír Soukup.
Facebookový profil Jiřího Ovčáčka
Jiří Ovčáček, mluvčí prezidenta Miloše Zemana, má na svém profilu na Facebooku více než dvacet sedm tisíc sledujících. To je uspokojivé číslo a Jiří Ovčáček se o své fanoušky dobře stará – několik příspěvků denně není výjimkou, spíš pravidlem. O několik tříd úspěšnější je však satirický profil Jiřího Ovčáčka. Ten na Facebooku sleduje více než 111 tisíc fanoušků.
Oficiální a neoficiální profily Jiřího Ovčáčka jsou na první pohled snadno zaměnitelné – stejné jméno, stejný profilový obrázek… Rozdíly se však vyjeví záhy poté, co se na profily podíváme lépe. A to nejen z toho důvodu, že uživatelské jméno jednoho je @jiri.ovcacek1979 a druhého @jiriovcacekunofficial. Satirický Jiří Ovčáček také chrlí jeden vtip za druhým. Vystupuje jakoby v pozici skutečného mluvčího, ale s gustem se opírá do politického dění a neúprosně glosuje takřka vše, co se kolem (nejen) prezidenta Miloše Zemana děje.
Často slýcháme o tom, že naše společnost je rozdělená. Zatímco jedni tak Miloše Zemana (a s ním i jeho mluvčího) vynášejí do nebe, druzí mu nemohou přijít na jméno. Na sociálních sítích si na své přijdou obě skupiny. Falešný profil Jiřího Ovčáčka je výjimečnou zásobárnou trefného humoru – pokud jste naladěni stejně jako jeho správce.
Twitter Jiřího Ovčáčka
A u mluvčího Miloše Zemana i skončíme. Ještě častěji než na Facebook totiž Jiří Ovčáček sdílí své myšlenky, znepokojení a glosy z prezidentova života na Twitter. A právě na Twitter se zaměřily stovky jeho odpůrců. 19. června se na twitterovém účtu nazvaném stroze Jie objevila výzva: "Všichni víme, že s Ovčáčkem se nedá diskutovat. Ale vzhledem k tomu, že má hodně followerů a dosah, rád bych proměnil jeho účet v lifestyle blog. Tzn. pojďme u jeho tweetů diskutovat o: - Receptech - Tipech na výlety a cestování - Zkušenost s telefony, počítači, auty atd."
Tweet vyvolal mohutnou reakci a na účtu Jiřího Ovčáčka se brzy začaly objevovat tipy na všechno možné od rad, jak se starat o domácí mazlíčky, přes dotazy, jak se zbavit lalokonosce (ptal se mimochodem Mirek Topolánek), až po recepty. Těch bylo možné na Twitteru Jiřího Ovčáčka nalézt nejvíce. A přestože už nejvyšší vlna této recesistické akce odpadla, doteď se jedná o jeden z nejslavnějších zářezů české internetové satiry.