Tradiční české hračky v boji s čínským plastem. Lidé se konečně učí pro děti nakupovat rozumně

Hugo chodí bos jsou průkopníkem na trhu s hračkami

Význam dětské hračky se nesmí podceňovat. Jednak může hrát důležitou roli ve vývoji člověka, ale také se zapíše do čerstvé dětské paměti a zůstane tam celý život. My všichni známe ten pocit, když vidíme předmět z našeho mládí, který nám připomene ony bezstarostné dny. Některé firmy se dnes pomalu vracejí k této tradici a dělají tak pro rodiče a děti obrovskou službu. Vznikají totiž znovu krásné hračky? 

reklama

Globalizovaný trh je zahlcen vším. Internet ještě rozšířil  obzory v celosvětovém nakupování, a tak když se pouštíte do výběru hračky pro svoje dítě, musíte se naučit plavat v oceánu plastu. Většina produktů je přirozeně vyrobena v čínských továrnách a hlavní roli zde zastává plast. 

Všechno svítí, bliká a design je křiklavý a nevkusný. Nakonec je opravdu nejlepší koupit dětem nějaké lego či jiné osvědčené druhy hraček. Naštěstí se na českém trhu začíná otevírá zcela nová možnost. Paradoxně není vůbec nová…

JAS

Vzpomínky jsou to nejcennější, co máme. V dětství toho zažíváme mnoho, ale budovat svůj svět v říši her a hraček je opravdu unikátní. Každý si jistě pamatujeme, jaké hračky nám v tomto našem unikátním kreativním prostoru dělaly společnost. 

Vždy však záleží na generaci. I v socialismu vznikalo mnoho krásných hraček nezatížených tehdejší politickou situací. Kdo by neznal Merkur, Člověče, nezlob se!, ale hlavně hračky ze dřeva. V tomto ohledu hrála v minulosti hlavní roli výrobna hraček ze Stráže nad Nežárkou. Kdo by neznal JAS? 

Není překvapením, že družstvo spojené se jménem Františka Janoucha jednu dobu výrazně rezonovalo i za hranicemi. Od roku 1946 totiž vznikaly krásné a unikátní dřevěné hračky, které se později staly jedním z velkých exportních artiklů. Až 350 druhů hraček tak ovlivňovalo vývoje těch nejmenších od 2 do 6 let. 

Výroba ve velkém musela být přerušena a JAS v roce 2010 skončil. Mnoho firem však napodobovalo či převzalo styl. Dnes se dřevěné a esteticky dobře navrhnuté hračky znovu začínají prodávat ve velkém. Kdo na tom má svůj podíl? 

Hugo chodí bos

Na trhu se tak otevírají nové možnosti. Na pultech se objevují tradiční vyšlapané cesty z minulosti a zdá se, že vše funguje na výbornou. Největší podíl o renesanci tradičních českých hraček má prodejna Hugo chodí bos. Dnes v Praze najdeme dva obchody plné zboží, které vrací krásné tradiční české hračky zpátky v novém naleštěném kabátku. 

Když navštívíte internetové stránky či vejdete do kamenného obchodu, prožijete pocit nostalgie, který vás zcela pohltí. Poptávka po podobných hračkách se stále zvyšuje a můžeme být rádi, že zákazník nezůstává o poctivé hračky ochuzen. Naopak se objevuje čím dál víc podnikatelů, kteří exportují podobný druh hraček z jiných evropských zemí. 

Česká hračka má však dobré renomé po celém světě a díky několika nadšencům a odvážným podnikatelům se znovu objevují na pultech obchodů či internetových e-shopech tradiční a krásné produkty, které nejednomu rodiči připomenou jejich vlastní dětství.

https://www.ctidoma.cz/clanek/zajimavosti/tradicni-ceske-hracky-v-boji-s-cinskym-plastem-lide-se-konecne-uci-pro-deti-nakupovat-rozumne-54276
reklama
#jas #hračky #pocivé #Hugo chodí bos #dřevěné
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.