Životopis je zbytečný, k vysněné práci vám pomůže LinkedIn

Už máte svůj profil?

Hledání práce je proces, který nikdy nebyl snadnější. Usnadňují nám ho nejen weby jako jobs.cz, ale i síť LinkedIn. Člověk se vlastně stává ze zaměstnance podnikatelem, který si buduje svou osobní značku a láká nabídky. Jak uspět?

reklama

Základním kritériem je pochopitelně zařídit si profil, jenže to samo o sobě k ničemu není. V systému jsou tisíce lidí, kteří mají zájem o stejnou práci jako vy. To je důvod, proč se o svůj profil musíte pečlivě starat, pokud chcete být vidět a vyniknout. 

LinkedIn vyhledává na bázi klíčových slov. Proto je potřeba uvažovat jako HR pracovník, který nemá odborné znalosti názvů pozic z vašeho specifického oboru. Co asi zadá do vyhledávače? Vyberte si několik slov, které vystihují pozici, ale i obor. Ty jednoduše vepište do Souhrnu. Nestyďte se ani vyjmenovat konkrétní zkušenosti. Velký pozor na překlepy - ty vás při vyhledávání vyřadí. Když si nejste jistí, klidně použijte několik slov pro jednu činnost a klidně využijte i známé zkratky. 

Každý profil by měl vyprávět příběh, aby byl dostatečně lákavý k dočtení profilu až do konce. Zároveň musí mít pochopitelně logickou návaznost. Zmiňte všechny důležité projekty, na kterých jste pracovali. Tato chytrá síť rozlišuje zájemce o práci do pěti kategorií, od začátečníků až po hvězdy. Čím výš se umístíte, tím lépe pro vás.

V síti je dobré být začleněn ve skupinách, kde se dozvíte o pozicích. Možná, že hledáte práci v zahraničí, v tom případě je ideální volbou životopis ve všech jazycích, které ovládáte. Přesně také definujte své jazykové kompetence, pokud ve vaší práci hrají roli. Skvělé je i nečekat, až si vás někdo všimne, a aktivně oslovit vytoužené společnosti, respektive jejich HR oddělení přes LinkedIn. 

Projevte své nadšení, zájmy a svůj um. Pochlubit se svou prací je tou nejlepší značkou. Možná se vám tak otevřou dveře k té nejlepší práci na světě.

Základní sedmero hvězdného profilu

  • Určete si lokalitu i obor
  • Napište o aktuální pozici s popisem
  • Vyplňte vzdělání a tři vaše dovednosti
  • Udělejte si pěknou fotku, kde vypadáte mile
  • Udělejte si alespoň 50 spojení
  • Vylaďte titulek a pochlubte si svými výsledky 
  • Sdílejte své texty, fotografie, videa, i prezentace

Čeho se naopak vyvarovat?

Velkým problémem může být chybějící fotografie nebo její špatná kvalita či styl. Musí být profesionální, ale to neznamená tvářit se nafoukaně, otráveně, ani neutrálně. Vypadejte mile a usmívejte se. Klidně do fotografa i něco investujte, vyplatí se to. Do kontaktů z profese nepřijímejte všechny, nejde jen o velikost sítě, ale i o její kvalitu.

Nikdy nepište nic, čím vlastně nechcete něco říct. Zamyslete se, jakou vaše slova mohou vyvolávat odezvu v HR pracovníkovi. Zároveň je nesmysl vypisovat pozice, aniž byste zmínili pracovní náplň. To nejdůležitější je vždycky to, co jste si opravdu vyzkoušeli, co umíte a v čem se i nadále zlepšujete. 

Síť je lepší než pracovní weby

"Já si už nebudu nikdy hledat práci jinak, než přes LinkedIn," říká programátor Lukáš Prokop. "Jde o to, že vám chodí nabídky samy, stačí mít vychytaný profil a něco opravdu umět," myslí si IT odborník, kterému se nabídky práce jen hrnou. "Vlastně si člověk ani nemusí zrovna hledat práci, ono je příjemné občas dostat zajímavou nabídku. Člověk tak alespoň ví, na čem je a co by mohl dělat jiného."Je pravdou, že příchozí nabídky jsou většinou právě z vašeho odvětví a často i odpovídají přímo vašemu pracovnímu zařazení. 

"Není to vůbec tak ponižující jako psát někam motivační dopis, to jsem dělal dvakrát v životě a dokonale mi to stačilo. Nikdy více! S LinkedIn po mě nikdo nechce nesmysly, což je příjemné," uzavírá mladý programátor. "Když mě někdo z kolegů požádá o referenci a spojení, tak jsem upřímný, myslím, že je to ta nejlepší cesta."

https://www.ctidoma.cz/clanek/zajimavosti/zivotopis-je-zbytecny-k-vysnene-praci-vam-pomuze-linkedin-32147
reklama
#práce #tipy a triky #hledání práce #nabídka #životopis #LinkedIn #poptávka #profil
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.