Do svatby se ženou spíše muži
Muži aktivně vyhledávají partnerku, častěji vyznávají své city a jsou to oni, kdo se chtějí ženit. To není vtip, ale nová realita podle průzkumu.
Až 70 procent mužů aktivně vyhledává novou lásku. A to buď v okruhu blízkých přátel, na společenských akcích, nebo na seznamkách. Ženy jsou naopak o dost zdrženlivější, téměř 46 procent svůj protějšek nehledá vůbec. Věří totiž, že se opravdová láska objeví sama ve správný čas. S tím nesouhlasí majitelka seznamovací agentury Veronika Vinterová, která tvrdí, že se mnohdy stačí jen zamyslet, kde bychom partnera mohly potkat, a jít těmto příležitostem naproti.
Když už muži novou lásku najdou, dávají to patřičně najevo. Svojí partnerce říkají „miluji tě“ nejméně jednou týdně ve 30 procent případů, ženy jenom ve 25 procent případů. O něco více tedy se slovy zamilovanosti šetří. A muži dokonce častěji slaví svátek zamilovaných – celých 56 procent, zatímco u žen je 48 procent.
Sledujte aktuální statistiky. Slova, či květiny? Co preferují Češi?
Ženy tedy nejsou tak aktivní ve vyhledávání nové lásky, a když ji najdou, jsou o něco zdrženlivější v jejím vyznávání. Některé mohou být ve vztahu z jiných důvodů. Právě vztahy bez lásky jsou dnes častější, než by se mohlo zdát. Mohou vztahy bez lásky fungovat?
Jak je to se svatbou a závazky? V posledních letech byl trend takový, že se do svatby a závazků mnoho lidí nehrnulo. Ženy i muži si nechávali svatbu až do pozdějšího věku a ženy mívaly stále později děti. Na tom mnoho nezměnilo, stále více žen buduje kariéru a před dítětem si chtějí užívat života.
Avšak jak se ukázalo podle nejnovějšího průzkumu agentury McGuffin s.r.o., jsou to zase spíše muži, kdo se hrnou do ženění. Ačkoliv je to překvapující, více než 47 procent mužů je přesvědčeno o tom, že se co nejdříve ožení se svojí současnou partnerkou. Tento trend je dokonce ještě výraznější u rozvedených mužů, jelikož zkušenost z předchozího manželství pro ně bývá traumatická, a tak se poohlíží po nové partnerce dříve.
O průzkumu:
Průzkum byl zaměřený na svátek sv. Valentýna a provedla ho agentura McGuffin s.r.o. pro značku Milka. Zúčastnilo se ho celkem 800 respondentů v České republice a 500 respondentů na Slovensku ve věku 18 – 64 let s rovnoměrným zastoupením obou pohlaví.
Přečtěte si životní příběh Michaely. Michaela si prošla pestrými vztahy a zažila velkou lásku, ale také zákazy, fyzické útoky a stalking. ,,Už nechci, aby mi chlap něco zakazoval," říká Míša.