Jeden ze tří Čechů plive při čištění zubů krev. Místo plýtvání je lepší krev darovat
Česká republika hledá až 170 000 nových dárců krve. Zároveň každý třetí Čech plive krev při čištění zubů do umyvadla. Krev je přitom ale vzácná tekutina tvořící se výhradně v lidském organizmu. V České republice proto startuje aktivace zaměřená na získávání nových dárců krve a na informovanost o tématu darování krve samotném.
Mohlo by se zdát, že určitá ztráta krve je v každodenním životě člověka běžná záležitost. Jeden ze tří lidí v Česku však plive krev i během čištění zubů. Krev je ale vzácná tekutina tvořící se výhradně v lidském organizmu.
Proto se výrobce zubních past parodontax rozhodl převzít iniciativu a podpořit dárcovství krve u nás. Během kampaně, která v červnu vyvrcholí akcí s mobilní transfuzní stanicí na pražském Andělu, se zaměří především na získávání prvodárců.
Nepij krev, daruj ji
„V celosvětovém měřítku, již přes 80 let pomáhá zubní pasta parodontax zastavit a předcházet krvácení dásní. Věříme, že s krví by rozhodně žádný z nás neměl jen tak plýtvat. Proto jsme připravili kampaň s názvem Neplivej krev, daruj krev. Protože pokud již máte krvácet, krvácejte raději z dobrého důvodu,“ uvedla brand manažerka značky parodontax, Ivana Maršáková.
Podle informací z Českého červeného kříže je motivací pro mnohé z nich, že oni sami nebo někdo v jejich blízkém okolí potřeboval krev. Prvodárců, kteří by svoji krev darovali bez ohledu na akutní potřebu, se však u nás nedostává. V současné době jich v Česku chybí až 170 000. Číslo vychází z prohlášení Světové zdravotnické organizace, která doporučuje, aby byl počet dárců krve vždy v minimální výši 4 % z celkové populace.
Každý se může nechat vyšetřit
V rámci kampaně se výrobce značky parodontax spojil s Českým červeným křížem. „Jsme rádi, že jsme se mohli do této kampaně na podporu získávání nových dárců zapojit a věříme, že i díky této společné kampani přibude v jednotlivých transfuzních odděleních více dárců. Darovat krev můžete na Smíchově nebo jindy v některém z odběrových míst,“ říká Mgr. Miroslava Jirůtková z Českého červeného kříže.
Celá kampaň má za cíl nejen získat nové dárce krve, ale také rozšířit povědomí o této problematice vůbec.