Poraďte si s LinkedIn
Taky si nevíte rady s profilem na sociální síti LinkedIn? Jana Bártíková, kariérní poradkyně, koučka a LinkedIn expertka, odpovídá na některé vaše dotazy.
"LinkedIn vám může být hodně prospěšný, pokud se zde prezentujete tím správným způsobem. Proto je tak důležité, jak vypadá váš LinkedIn profil. Chyby ve vašem profilu vám mohou ztížit získávání dobré práce a poškodit vaši profesní značku a image. A naopak – kvalitně vytvořený profil přitáhne pozornost personalistů a manažerů a pomůže vám získat dobrou práci rychleji," radí LinkedIn expertka Jana Bártíková.
Odpovědi na dotazy
Tomáši, odpovězte si na otázku, proč jste na LinkedIn? Jaký je váš cíl, co tady chcete získat? Obecně slouží LinkedIn členům k tomu, aby zde navazovali a budovali profesní vztahy, získávali zde nové zaměstnavatele, zaměstnance, zákazníky. K tomu všemu je třeba udělat dvě základní věci: Umožnit lidem, aby vás mohli poznat, získat si jejich důvěru.
Z toho vychází i moje odpověď, jak má vypadat ideální profil na LinkedIn. Váš profil o vás musí říkat, kdo profesně jste, jaké máte znalosti, zkušenosti, jaká je vaše hodnota a potenciál, jakým přínosem pro druhé můžete být. To lze říci jen tím, že o sobě do profilu napíšete, co a jak jste dělal, jaké jste měl výsledky, úspěchy… Neznám vaši profesní historii, ale troufám si říct, že uvést informaci jen o poslední vaší pozici k tomu výše uvedenému stačit nebude. Jana
P.S. a ještě jedna poznámka: Profil na LinkedIn je jen začátek, aby vám byla tahle síť užitečná, je třeba udělat víc. Přečtěte si o tom v článku 6 chyb v LinkedIn.
Aleno, hodně záleží na tom, jaký je váš cíl na LinkedIn a jak se zde profilujete. Do vašeho profilu nepatří všechny informace o vás, ale jen ty, které nejlépe podpoří vaši odbornost a váš přínos v konkrétním oboru, kde jste vy profesionál. Pro každou informaci, kterou zde o sobě uvedete, musíte znát důvod, PROČ to děláte. Jak vás tato informace podpoří, jak vám pomůže získat si důvěru lidí, které chcete na LinkedIn zaujmout, získat do své sítě, být si s nimi navzájem prospěšná. Jana
Všechno o tom, jak může být LinkedIn prospěšný, se dočtete v tomto ebooku zdarma.
Petře, cílem vaší přítomnosti na LinkedIn by mělo především být budovat si zde profesní značku. Pokud nemáte zatím praxi relevantní vašemu vzdělání, zamyslete se nad tím, které zkušenosti z vašich brigád můžete třeba v prvním zaměstnání využít. A ty pak do profilu uveďte. Jana
Ten řádek pod jménem se nazývá motto. Jedná se však o profesní motto, tedy o vaši profesní definici, která o vás několika slovy řekne, kdo profesně jste. Nepatří sem tedy životní motto nebo citát.
Ano, na LinkedIn je možné se vzdělávat. Způsobů je zde mnoho. Staňte se členy profesních skupin, kde zveřejňují příspěvky a diskuse odborníci z vašeho oboru. Sledujte tzv. LinkedIn Infuencers – úspěšné a inspirativní lidi z celého světa. Čtěte si jejich články, sledujte videa… Spojte se s odborníky ve svém oboru, sledujte SlideShare, v anglické verzi InLearning… Jana
Kláro, především si musíte nadefinovat, s kým chcete na firemní stránce komunikovat a jaký je váš cíl, co chcete způsobit. Pak zde publikujte obsah, který bude pro vaši cílovou skupinu hodnotný, bude jim prospěšný. Firemní profil však sám o sobě nefunguje. Budování značky na LinkedIn stojí na osobních profilech lidí, kteří tvoří firmu. Je to hodně obsáhlé téma, proto vám doporučuji můj on-line kurz. Jana
Karle, začněte si budovat na LinkedIn osobní značku. Vytvořte si profesionální profil a pak díky kvalitnímu obsahu získávejte důvěru svých potenciálních zákazníků. Lidé si kupují od toho, koho znají a komu důvěřují. A to právě můžete na LinkedIn způsobit. Návod krok za krokem, jak na to, najdete v mém kurzu, Jana