Smrtí život nekončí. Jak zrušit profily na internetu, když už uživatel není mezi živými?

Váš profil se po smrti může stát virtuálním náhrobkem

Smrt je tragickou událostí, se kterou se lze jen velmi těžko smířit. O to víc, když jsou nebožtíci stále "online" a připomínají se nám jako duchové v mailing listu nebo na sociálních sítích. Jak tedy postupovat, aby byl člověk pohřben společně se svými profily na internetu? 

reklama

Oblíbené profilové fotografie na Facebooku, virtuální přítomnost na Instagramu, Twitteru a nevyřízené účty v e-mailu. Život většinou končí smrtí, ale v tom virtuálním prostoru je člověk definitivně pohřben až se smazáním všech svých internetových účtů. Není to však vůbec nic jednoduchého.  

Posmrtný profil na Facebooku je často využíván jako pamětní "deska" zemřelého. Někteří z těch, kteří jsou zahrnuti v počtu aktivních uživatelů, jsou tedy po smrti a lidé jim na jejich profilu mohou stále nechávat vzkazy. Jde tak o náhrobek na sociální síti a místo věnce položíte na "zeď" smutného smajlíka. 

Facebook 

Dvě miliardy aktivních uživatelů se měsíčně pohybují na sociální síti, kterou v roce 2004 založil tehdy student Harvardovy univerzity Mark Zuckerberg. Facebook je dnes zcela normální součástí našich životů, ale ani po smrti tomu nemusí být jinak. Dle některých prognóz se za necelých sto let Facebook promění ve virtuální hřbitov a uživatelů, kteří jsou po smrti, bude více než těch, kteří budou naživu. Jaký je tedy postup, aby váš profil nestrašil dlouho po vaší smrti? V nastavení účtu je možné si vybrat jednoho z přátel, kterému bude umožněn částečný přístup na profil i po vaší smrti. Aktivace tohoto kroku obnáší vyplnění formuláře jedním z pozůstalých, kdy Facebook vyžaduje zaslání fotografie nebo úmrtního listu. Tím se stane pohřeb oficiální i na sociální síti, a tak zaměstnanci Facebooku osloví pověřenou osobu a umožní změny na profilu zemřelého.  

Google a Seznam 

Dva internetoví giganti, první světový a druhý český, ve svých sítích drží miliony uživatelů. Smrt některých z nich je nevyhnutelná jistota, a proto je dobré vědět, co dělat ve chvíli, kdy taková smutná chvíle přijde. Google má celkem jednoduchý systém, jak evidovat podezřelou neaktivitu na vašem e-mailu. Můžete si sami nastavit, po jak dlouhé době nečinnosti je povoleno účet definitivně smazat. Google se před smazáním sám několikrát ujistí a následně vás uzná za mrtvého. Seznam má poněkud pragmatičtější metodu. Pokud chcete smazat e-mail zemřelé osoby, zavolejte na linku technické podpory. Lepší variantou je nechat e-mail být, protože se sám smaže po půlroční neaktivitě.  

Instagram a Twitter 

Ani na populárním Instagramu a Twitteru člověk nemůže žít věčně. Sláva je pomíjivá a život s ní. Jednoho dne se vaše účty mohou přetrhnout pod návalem ostatních fanoušků a přátel, ale několik měsíců po vaší smrti je profil neaktivní a nemá co nového nabídnout. V těchto případech existuje podobná varianta jako u Facebooku. Pozůstalý musí vyplnit formulář, kam odešle fotografii a úmrtní list. Jediný rozdíl je zde s tím, že neexistuje žádná pověřená osoba, co může účet spravovat, a je tedy ihned smazán.  

Víte, kde se vzaly vulgarismy, a znáte jejich původní význam? Více čtěte zde
https://www.ctidoma.cz/clanek/zdravi-a-styl/smrti-zivot-nekonci-jak-zrusit-profily-na-internetu-kdyz-uz-uzivatel-neni-mezi-zivymi--42957
reklama
#internet #Facebook #smrt
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.