Utíkají vám návštěvníci z webových stránek? Možná za to mohou špatně zvolené barvy

Návštěvníkům webových stránek stačí pouhých několik sekund, během kterých se rozhodnou, zda na nich zůstanou, či nikoliv. A až 90 % z tohoto prvního dojmu tvoří barevnost stránek. Modrá barva vyvolává pocit důvěry a klidu. Všeobecně jde o nejoblíbenější barvu, i proto ji používá Facebook. Naopak většina lidí nemá ráda černou, hnědou nebo šedou. Které barvy preferují ženy a které muži a jak barevně pojmout stránky, aby z nich návštěvníci neutíkali?

reklama

Na webu můžete mít sebezajímavější informace, ale pokud se zároveň významnou měrou nesoustředíte na barevnost stránek, návštěvníky na nich neudržíte. Barva má totiž obrovský vliv na naše postoje a emoce. Když oči zahlédnou barvu, nastartují se procesy, které díky uvolňování hormonů způsobují kolísání nálady, emocí a výsledného chování.

To je také důvod, proč designéři a marketéři vždy velmi uvážlivě vybírají správné barvy a design. Velký ohled berou také na to, pro koho co navrhují. Přitom stačí mít na mysli tři jednoduchá pravidla, díky nimž lze využít barvu k úspěchu. Jak zvolit ty správné barvy vašeho webu?

 

Populární barva

Ze statistik vyplývá, že drtivá většina uživatelů webu si barevnost svých stránek vybírá na základě aktuální popularity barvy. Což je chyba. Barva by se totiž měla vybírat podle toho, zda je vhodná pro účely webových stránek a zda je k nim adekvátní. Každý, kdo si dá čas a popřemýšlí o cílovém publiku svého webu, má z poloviny hotovo.

Je-li účelem přilákat lidi, kteří jsou spojeni s přírodou a klidem, je vhodné použít zelenou barvu. Pokud to mají být ti, kteří chtějí být vnímáni jako mladí nebo optimističtí, musí být web tónován do žluté barvy. Bude-li na webu prodáváno zboží, potom není vhodné používat černou barvu. Jestliže se cílové publikum cítí být dominantní nebo inklinující k luxusu, černá je naopak tou nejlepší barvou.

Ženy vs. muži

Barevné preference se mění na základě pohlaví. Většina lidí se mylně domnívá, že ženami milovaná barva je růžová. Není to tak. Preferují totiž především modrou, purpurovou a zelenou. Muži potom vítají modrou, zelenou a černou. Prokázáno bylo také to, že ženy jsou schopny vnímat mnohem více barev než muži, a s tím lze při návrhu designu webu velmi dobře pracovat.

Staří vs. mladí

Lidé různých věkových skupin mají různé reakce na barvy. Lidé ve vyšším věku pozitivně vnímají webové stránky s méně kontrastními barvami – lépe působí na jejich oči. Mladí na druhou stranu ocení živější a jasnější barvy. Rozlišovat mezi dospělým a mladým publikem pomocí vhodných barev pro každý web se tak vyplatí.

Připravené šablony

Výběr správných barev na webových stránkách je pořádná alchymie – zvláště pokud jejich majitel není přesvědčen o své schopnosti koordinace barev. Výsledek může působit harmonicky, nebo naopak jako scéna z hororového filmu. Lze se toho však snadno vyvarovat. Řešení přichází v podobě webových šablon, které jsou připraveny profesionálními webdesignery a vypadají velice reprezentativně.

Jejich nasazení je přitom snadné: "V systémech pro tvorbu webu zdarma tak lze učinit na jeden klik. Naši uživatelé mohou dle zaměření webu sami vybírat z různých kategorií. K dispozici jich máme několika stovek a stále přibývají další. Výhodou je, že každá šablona po aktivaci může vypadat jako originál, protože je možné dále ji přizpůsobovat, a tak slouží především jako inspirace k individuálnímu doladění pro cílové publikum," řekl Slawomír Jakub Budziak, Head of Team Leaders ve Webnode.

Nejoblíbenější šablony dle odvětví

  • Blogy 

Šablona, která potěší každou umělecky nadanou duši. Perfektní pro články o umění, vlastní tvorbě, novinkách v designu či pro lidi píšící o jídle a světě módy. Čistý design nechá vyniknout obrázkům všech uměleckých děl, o kterých se rozhodnete napsat. Blog posty je možno vytvořit během chvilky a čtenáři se tak mohou těšit na pravidelný přísun informací.

  • Řemesla 

Stylová šablona vhodná pro všechny živnostníky. Je jedno, zda se zabývá kominictvím, zednictvím, opravou automobilů, finanční poradenstvím, provozuje kavárnu, vinárnu, hospůdku, kadeřnictví anebo kosmetický salón. Kontaktní informace v patičce stránek zaručí, že návštěvníci živnostníka vždy najdou.

  • Byznys 

Vzdušná, přehledná a čistá šablona byla navržena pro firmy. Speciálně se hodí pro vytváření produktových stránek. S pomocí fotky a krátkého popisku prezentujte vaše služby a produkty, které máte na skladě. Je ideální pro prezentaci zkušeného týmu i hotových projektů. Noví zákazníci se jen pohrnou, až uvidí váš web s perfektními texty a moderním designem. 

Ačkoliv dnes existuje mnoho systémů pro tvorbu webu, tak se většinou vyplatí svěřit webové stránky profesionálům. Ti přesně vědí, jaké jsou moderní trendy, jak má správný web vypadat, aby fungoval a aby se na něm návštvníci neztráceli. Tvorba webových stránek se může zdát jako vysoký náklad na marketing, ale pokud web zpracují specialisté, tak se vám investice brzy vrátí.

https://www.ctidoma.cz/clanek/zdravi-a-styl/utikaji-vam-navstevnici-z-webovych-stranek-mozna-za-to-mohou-spatne-zvolene-barvy-33652
reklama
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.