Komunisté z ní udělali prodavačku. Hana Podolská přitom oblékala filmové hvězdy i první dámu
Ve své době se stala symbolem úspěchu a elegance. Její módní dům odíval hvězdy divadelního i filmového plátna, jako byly Adina Mandlová, Nataša Gollová nebo Lída Baarová. Šít si u ní nechávaly své kostýmy i manželky vrcholných politiků nebo i tehdejší první dáma Hana Benešová. Módní ikona první republiky Hana Podolská zkrátka patřila ve své době k absolutní módní návrhářské špičce. Proč však přišla o svůj vyhlášený salón?
Psal se rok 1914 a Hana Podolská již provozovala svůj vlastní butik v pražském paláci Lucerna. Jelikož byla velmi ambiciózní, její plány mířily mnohonásobně výše – chtěla oblékat svět a mít vlastní luxusní modelový dům. Její plány dostaly reálnou podobu po první světové válce, luxusní dům byl na světě a z Hany Podolské se stala módní ikona a možná i fenomén tehdejší módní doby.
K módnímu boomu přispěly i první modelky
V jejím módním domě byly zaměstnávány desítky švadlen i dalších pracovnic, trumf tohoto domu však spočíval i v jedné absolutní novince. Tou byl profesionální modeling, který právě Hana Podolská, tehdy jako jedna z prvních v Československu, „rozjela“ a zejména díky němu dokázala řádně „prodat“ své produkty i umění. S modelkami prý také intenzivně pracovala, aby zkrátka vše bylo dokonalé. Modelky ji doprovázely také na nejrůznějších kulturních akcích, dostihách, lázeňských kolonádách apod. Zkrátka tady všude její šaty byly vidět, a to i díky tehdy ještě nepříliš běžné „živé reklamě“.
Hana Podolská se na svou dobu skutečně marketingu uměla věnovat. Kromě již zmíněných modelek, které její šaty prezentovaly téměř na každém kroku, se věnovala také prezentaci svého umění v novinách a časopisech. Některé módní časopisy dokonce sama vydávala. Kromě šatů se módní dům Hany Podolské věnoval i šití pánských sak, výrobě klobouků či dámských kožichů.
Inspirovala se v Paříži, umění prodala i ve filmech
V Československu patřila Podolská k návrhářské špičce a spoluudávala směr tehdejšího oblékání. Svou inspiraci k tvorbě hledala především v západní Evropě, kam se velmi často uchylovala pro sledování nových místních trendů. Poměrně pravidelně jezdila např. do Paříže či Říma, kam s sebou brala i svou dvorní návrhářku. Ta se dle dostupných informací dokonce snažila k inspiraci západoevropské trendy v oblékání rychle črtat na papír, jelikož bylo zakázáno na místních přehlídkách fotit.
Její umění obdivovali také zástupci filmografie, zejména díky nim si také šaty z dílny Hany Podolské zahrály v celé řadě tuzemských snímků, a to včetně nestárnoucí klasiky Kristián, ve které si zahrála Adina Mandlová s Oldřichem Novým.
Obrat nastal po znárodnění módního domu
Její módní návrhářská hvězda však začala záhy pohasínat, a to kvůli roku 1948 a znárodněním věhlasného módního domu. Ten dostal nově název Oděvní služba Eva a Hana Podolská se musela přesunout na pozici prodavačky. Ani na té však dlouho nevydržela, jelikož byla záhy ředitelem podniku propuštěna. Nezabránila tomu ani řada věhlasných osobností, která módu Hany Podolské obdivovala a patřila mezi její klientelu.
Oděvní služby Eva, na které si možná mnoho našich čtenářů ještě pamatuje, ukončily svou činnost v roce 1991 a přežily tak její původní zakladatelku Hanu Podolskou téměř o dvacet let.