Nejen Dejdar byl v podnikání matla: České celebrity, které přišly o obrovské peníze

Martin Dejdar může mít talent na hodně věcí, podnikání to ale není
osobnost

Dostal se na dno, dluhy splácel sedmnáct let. Martin Dejdar je skvělý herec, ale podle všeho mizerný podnikatel. Dá se říct, že do čeho se pustil, to pokulhávalo, případně rovnou krachlo. Ke cti mu slouží fakt, že se nikdy nevzdal a splnit si sny zkoušel znovu a znovu. Jeden pokus o zbohatnutí mu však lidé dodnes vyčítají.

reklama

V době pandemie koronaviru se každý staral o to, aby „přežil“. Jelikož Češi jsou chytré hlavičky, přicházeli s celou řadou nápadů a vychytávek. Cílem bylo nepřijít do styku s ostatními, jak ukládalo tehdejší nařízení. Také Martin Dejdar v tomto ohledu přiložil ruku k dílu a vymyslel projekt, kdy bude fanouškům posílat video zprávy a účtovat si za to tisíce. Nutno říct, že v tom nebyl sám. Přidali se například Bára Basiková, zápasník Karlos Vémola a mnoho dalších.

Možné bylo objednat si také parfémy Martina Dejdara či různé zážitky. Jako třeba krmení Vémolových šelem apod. Kritika na sebe nenechala dlouho čekat. Herec pak mohl vysvětlovat, že se prostě jen snažil pomoci sobě a ostatním umělcům v době karantény, ale nebylo mu to nic platné.

Omylem se spojil se zločinci

Nebylo to ale zdaleka poprvé, kdy se Dejdar dostal do průšvihu. Před lety se dostal do finančních potíží kvůli filmu Panství. Produkční společnost MDM Producion totiž založil spolu s Michalem Švábem. Tedy chlapíkem, který je momentálně na doživotí ve vězení za únosy a vraždy podnikatelů z let 2011–2013.

Hercův dluh činil něco kolem osmi milionů korun. „Tyto věci se bohužel táhnou dlouho, navíc jde o prohřešky jiných, které mi již sedmnáct let znepříjemňují život,“ řekl Dejdar před časem pro iDnes. Jeho zatím posledním podnikatelským počinem je znovuotevření DayDee's baru v Praze. No, co si budeme povídat. Ani tam to příliš neklape.

Známé jméno nestačí

Ne nadarmo se říká „ševče, drž se svého kopyta.“ Dejdar patří bezesporu mezi skvělé herce, ale povolání by zkrátka měnit neměl. Stejně jako další české slavné tváře. Petr Rychlý se třeba před několika lety zhlédl v módním byznyse a otevřel si butik se značkovým italským oblečením. Skončilo to fiaskem, nevrátila se mu ani vložená investice.

Olympijský vítěz z Nagana Dominik Hašek si možná myslel, že slavné jméno otevře všechny dveře a přiláká dostatek zákazníků. Spletl se. Po krachu několika firem a investování do podvodných projektů přišel o více než sto milionů korun. Největší „černou dírou“ byla jeho firma Dominátor, kde podle dostupných zdrojů „utopil“ zhruba devadesát milionů korun. Po deseti letech firma zkrachovala.

Proč se do toho vůbec pouštěli?

Známá herečka Kristýna Leichtová si v Ostravě založila dětský koutek Koutek světa, který rodičům nabízí i hlídání. Pěkný záměr, realizace bídná. Podnikání dotovala převážně z vlastní kapsy a peníze prostě došly. Podle všeho se snaží nápad držet při životě, ale asi je jen otázkou času, kdy jí dojdou síly. A finance.

Také slovenský sympaťák Maroš Kramár je spíš podnikatelský nýmand. Nejprve přišel o své milované Divadlo Babylon, pak přišel na řadu luxusní podnik v centru Bratislavy, kde byl herec spolumajitelem. Nepomohly ani kubánské doutníky a živá kubánská hudba.

Pokračovat bychom mohli ještě hodně dlouho. Jisté je jedno – slavné jméno rozhodně automaticky neznamená zlatý důl. Chce to přidat ještě hodně dřiny a také potřebného štěstí.

Zdroje: redakce, tyden.cz, super.cz, wmag.cz

KAM DÁL: Punčochář, Csáková nebo Aniston: Celebrity, které si oblíbily přerušovaný půst.

https://www.ctidoma.cz/clanek/osobnosti/nejen-dejdar-byl-v-podnikani-matla-ceske-celebrity-ktere-prisly-o-obrovske-penize-75504
reklama
#celebrity #peníze #osobnost
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.