Láska přes internet. Seznamování v 21. století bez romantiky a přirozené chemie

Znáte Tinder?
Znáte Tinder?

Koronavirus, internet, sociální sítě, karanténa a samota. Byť se rok 2020 utápěl v podivném systému radikálních opatření, i tak lidé potřebují osobní kontakt, a to nejen mezi přáteli. I partnerské vztahy si prošly perným obdobím. Svět seznamování se však měnil i dávno předtím, než se lidé naučili slovo koronavirus. Jak lze poznat lásku i v době, kdy jste zavření v karanténě? 

reklama

Společenský život se v posledním roce omezil na minimum. Večírky, hospody, diskotéky, divadlo, kino, bary, koncerty a další kulturní akce, kde se lidé běžně seznamují či chodí na schůzky, jsou zavřené. Co tedy dělat, aby se člověk neutopil v samotě a depresi? Návod už částečně vznikl v době před koronavirem. Jak se tedy seznamovat v moderní době? 

Seznamování v moderním světě

Romantika má v moderní době poněkud zvrácené podoby. Prioritou pro současnou dobu jsou vyhlazené, dobře vypadající fotografie na profilech sociálních sítí, které nahrazují první dojem sympatií, jež si navzájem projevujeme. Jen se pomalu vytrácí trapné, ale roztomilé pohledy v tramvaji či na společenských akcích. V první řadě jde o to, jak si člověk pěstuje svůj virtuální život. 

Instagram a facebook sice nejsou primárně určené pro seznamování, ale patří k důležitým doplňkům, na kterých se tvoří obrázek vašeho vkusu, zálib a bohatství života. Snímky s dovolené, dobře vypadající domácnost nebo drahé auto. To všechno může při seznamování s novým partnerem hrát roli. 

Vrcholem pyramidy těchto povrchních hledisek, které tvoří profil našich moderních já, je seznamovací aplikace Tinder. Ta totiž splňuje všechny předpoklady, které má mít aplikace na seznamování v 21. století. Stačí si nastavit základní pravidla. Věk, okruh kilometrů, kde se potenciální láska nachází, a následně už rychlý výběr. Buď vás fotografie zaujme a vyberete si partnera, a když on učiní podobně, můžete směle komunikovat. Na druhé straně můžete vyřknout nemilosrdný ortel a váš protějšek zmizí v propadlišti sociálních dějin. 

Tinder vrchol romantiky

Populární aplikace Tinder má tisíce uživatelů a velmi efektivně fungovala dávno před koronavirem. U většiny uživatelů se však nejednalo o romantické shledání, které se změnilo v lásku na celý život. Většinou se aplikace proměnila v lásku na jednu noc. 

Žádnou romantickou lásku tedy nečekejte. Tichá dohoda uživatelů je tak celkem jasná. Už fakt, že by měl člověk svým potomkům vyprávět romantický příběh o tom, jak se babička s dědečkem setkali na Tinderu, nezní zrovna idealisticky.

Na internetu samozřejmě i nadále zůstávají klasické seznamky jako Badoo, kde si povídají hlavně starší ročníky. Těm podobný formát může vyhovovat. V těchto případech je opravdová naděje, že člověk najde na druhé straně sítě opravdovou lásku. Zároveň v tomto kontextu hraje roli věk uživatele. U všech podobných aplikacích totiž hraje roli, kdo a jak s ní zachází. Pokud i na Tinderu hledáte přátele či vážnou známost, budete vyslyšeni, jen to nebude hned. 

O tom, že podobné aplikace či webové stránky získávají na oblíbenosti v době, kdy je sociální kontakt zcela omezen, je vskutku pochopitelné. Kdo ví, jestli se právě nuceně zavřené hospody nepodílejí na efektivitě virtuálního seznámení. Lidé jsou nuceni ve dvou lidech jít na procházku do přírody, a tak se možná poznají lépe než nad skleničkou vína či půllitrem piva.

KAM DÁL: Šílenec a diktátor, který chtěl rozvrátit svět. Husajn šel na šibenici jako zlomený stařík k nepoznání

 

https://www.ctidoma.cz/clanek/zajimavosti/laska-pres-internet-seznamovani-v-21-stoleti-bez-romantiky-a-prirozene-chemie-63610
reklama
#koronavirus #láska #seznamování #internet
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.