Jinecká silnice spojuje dva okresy, její stav tomu ale neodpovídá
Silnice II/118 mezi Příbramí a Hořovicemi je dost důležitou spojkou mezi dvěma okresy. Jenže stav silnice tomu neodpovídá, i když se kus před časem opravil. Počítá se s rekonstrukcí dalšího úseku?
Kdejaký řidič přirovnával a přirovnává tuto komunikaci k tankodromu. Je poměrně dost vytížená, protože je relativně hojně využívaná kamionovu dopravou a jak bylo výše napsáno, je spojnicí mezi Příbramskem a Berounskem.
Už z toho důvodu by si zasloužila lepší povrch a tak trochu parametry silnice 21. století. Je pravda, že jeden z nejhorších úseků byl opraven někdy v letech 2014 až 2015, ale stále je na ní co vylepšovat.
Starosta usiluje o opravu dalšího úseku
O její opravu usilují obce na trase a pochopitelně i městys Jince. Jeho starosta Josef Hála se o situaci zajímá a lobbuje za opravu nejen u Středočeského kraje.
"Zajímám se o to a snažím se kompetentní úřady a subjekty oslovovat, ale je to běh na dlouhou trať. S krajským úřadem jsem komunikoval, že by bylo dobré navázat na opravený úsek od Trhových Dušník ve směru na Hluboš. Tam je stav nejhorší. Jenže nejsou vykoupené ani pozemky, je třeba domalovat územní plán a pak řešit stavební povolení. Tipuju, že i kdyby to klaplo, nebude to vše dříve než za čtyři roky," svěřil se starosta Josef Hála.
Rekonstrukce v roce 2015 vyšla na čtyřicet milionů
Hála uvedl, že by bylo dobré alespoň tuto část opravit, než se bude dělat nová. Správa a údržba silnic má údajně připravený návrh finančního rozpočtu, ale to se ke mně jen doneslo,“ doplnil starosta. Už když před zhruba dvěma roky byl úsek u Trhových Dušník opravený včetně mostu, uvítali to řidiči, kteří tudy musejí denně jezdit.
Rekonstrukce a rozšíření silnice II/118 u obce Trhové Dušníky ve směru na Hluboš v délce 1,1 kilometru vyšla celkem na 42 milionů korun, kraj stavbu realizoval za pomoci dotace z Regionálního operačního programu Střední Čechy ve výši 35,7 milionu korun. Zbytek nákladů uhradil ze svého rozpočtu.
Kořeny stromů zvedaly povrch komunikace
Původní silnice byla ve špatném technickém stavu a v její blízkosti se nacházelo stromořadí, které povrch nebezpečně zužovalo rozrůstáním kořenových systémů, takže i z tohoto důvodu byla nebezpečná.
Obnoveno bylo i svislé a vodorovné značení. Před samotnou rekonstrukcí se musel opravit i most a to se protáhlo, takže auta jezdila přes blízké obce, kde si lidé přišli na své. Podle vyjádření kraje se po opravě tohoto úseku nejen zvýšila plynulost provozu, ale snížil se i počet nehod.