Obchvat kolem Králova Dvora a Berouna je na spadnutí. Na jaře se začne stavět
Odvést těžkou kamionovou dopravu z Berouna a Králova Dvora. To je téma, o kterém se hovoří už od 90. let. Vize plánovaného obchvatu dvou měst na Berounsku snad nyní získala jasnější obrysy. Pravděpodobně už na jaře začne stavba přeložky, která je jeho součástí.
Nejaktivnější jsou v Králově Dvoře. Není se co divit, když jejich městem denně projedou tisíce aut včetně kamionů. "Projekt je rozdělen do několika etap. Teď má smysl se bavit o té první, která vede od sjezdu v Králově Dvoře k novému mostu. Pozemky jsou ve vlastnictví města a snažíme se získat stavební povolení," uvedl už dříve starosta Králova Dvora Petr Vychodil.
K tomu, aby se tak náročný projekt realizoval, je potřeba spolupráce s Berounem. Město obchvat také podporuje a je pro něho prioritní úsek Beroun-centrum do Králova Dvora. Cílem je odvést nákladní dopravu směřující do oblasti Králova Dvora mimo obytnou zónu.
Kudy obchvat povede?
Ideální varianta obchvatu by měla vypadat tak, že povede z exitu u Králova Dvora po pravém břehu Litavky kolem Maxitu k čerpací stanici, odtud přes kruhovou křižovatku vybudovanou v rámci přesunu autobusového nádraží dál na východ a u železničního mostu přes nové přemostění Berounky na Závodí, odtud k nemocnici, podél ní nahoru až do lokality U Zabitého.
Stavba silnice je prvním krokem
Po posledním jednání Rady Středočeského kraje se konečně ledy pohnuly. Radní schválili uzavření smlouvy veřejných dodavatelů, která je prvním krokem k přípravě budování obchvatu Berouna. Jde o smlouvu o spolupráci mezi Středočeským krajem a městem Králův Dvůr, jež bude upravovat vzájemné vztahy a povinnosti těchto investorů na projektu s názvem Obchvat Králův Dvůr – silnice II. třídy – I. etapa. Vybudování nové silnice je tak prvním krůčkem k budoucímu obchvatu Berouna, jehož bude součástí.
"Smlouvu musíme uzavřít z důvodu rozdělení realizačních nákladů na stavební objekty, které budou po vybudování této nové silnice II. třídy patřit do majetku Středočeského kraje a města," zdůvodnil nutnost uzavření smlouvy veřejných dodavatelů radní pro oblast dopravy František Petrtýl a upozornil, že stavba přeložky je de facto první etapou stavby ochvatu Berouna.
Začít se má na jaře příštího roku
Délka hlavní větve nové komunikace, to znamená přeložky silnice, bude necelý kilometr a délka vedlejších větví, tedy odbočovacích komunikací, by měla být vybudována v délce 0,119 km a 0,034 kilometru. "Předpokládané náklady jsou prozatím stanoveny na 36 milionů korun bez DPH," upřesnil radní Petrtýl. K tomu dodal, že stavba podstatně sníží průjezd tranzitní dopravy městem Králův Dvůr do průmyslových zón a dojde tím i ke zlepšení životního prostředí.
Stavbu nové silnice II. třídy chce kraj hradit z Integrovaného regionálního operačního programu. Pokud bude dokumentace ke stavbě předána městem Králův Dvůr kraji včas, bude stavba přeložky zahájena v březnu až dubnu 2018.