Rozkopané silnice a hodiny v kolonách. Těmto místům se v létě vyhněte
Už se to blíží! Rozkopané komunikace, naštvaní řidiči, horko. Takový obrázek nás čeká i letos v létě. Heslo "Musí se to opravit" a smailík vytočí stovky lidí na cestě na zaslouženou dovolenou. Kde bude situace nejhorší, jaká místa byste měli raději objet?
Největší počet uzavírek o letních prázdninách čeká Středočechy v okresech Praha-východ, Kutná Hora a Benešov. V Benešově se musí řidiči připravit na sedm uzavřených úseků, na Kutnohorsku a v Praze-východ na šest. Kraj bude opravovat silnice i mosty.
Proč už není dávno opraveno?
Silnice se budou opravovat také v dalších okresech, kraj plánuje na léto desítky uzavírek. "Na druhou stranu se silnice někdy opravovat musí a vždycky se najde důvod k nespokojenosti, ať už to jsou děravé silnice, nebo jejich uzavírky, které tyto díry mají odstranit," řekla hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová z hnutí ANO.
Má jistě pravdu. Otázkou ovšem je, proč některé komunikace nejsou už dávno opravené a opět se to nechává na jednu z nejrušnějších částí roku. Alespoň co se týká provozu na silnicích a rovnice vedro + kolony = nervy na pochodu. Například Kladno si na tankodromy místo silnic, které jsou pod "velením" Středočeského kraje, stěžuje dlouhodobě. Některé myšlenkové pochody holt obyčejný člověk asi jen těžko dokáže pochopit.
Mosty téměř padají
Buď jak buď, na Benešovsku se opravy dočkají například mosty ve Vlašimi, Všeticích, Slavkově, Polánce nebo Bílkovicích. Ve Voticích se opraví například Táborská ulice. V Praze-východ kraj opraví silnici mezi Radějovicemi a Babicemi, silnici v Hradišťku nebo mosty u Jažlovic, Mirošovic a Zvánovic. Kvůli rekonstrukci mostu u Poříčan na Kolínsku musí řidiči počítat i s omezením na dálnici D11.
Rakovník pak na léto plánuje opravy ulic Václavská a Pod Vodárnou. Začít by měly v polovině prázdnin, uzavírka potrvá do konce října. Dále je o letních prázdninách v plánu ulice Nad Jamkou, termín dokončení je oficiálně do konce roku, předpoklad je však do poloviny listopadu.
Středočeský kraj v porovnání s ostatními kraji spravuje největší množství silnic a mostů. Spadá pod něj zhruba 8 500 kilometrů silnic druhých a třetích tříd s 1 844 mosty. Jen z mostů by potřebovala opravit zhruba třetina. Kraj ze svého rozpočtu dává ročně 1,8 miliardy korun, další peníze na opravy plynou od státu a z fondů EU.