Lítačka má problémy. Nové levnější kupony se neprodávají a systém trpí zásadními nedostatky

Velké naděje vkládali cestující i vedení hlavního města do nové Lítačky. Od 27. srpna měla definitivně nahradit zpackanou Opencard. Jenomže se tak zatím neděje, novinka trpí velkými porodními bolestmi a někteří lidé ani nemají šanci objednat si zvolený produkt. 

reklama

Největším ternem se měla stát tzv. virtuální lítačka, která stála 40 milionů z kapes daňových poplatníků. Budiž, kdybychom se konečně dočkali funkčního nástroje a pohodlnějšího cestování. Na papíře vše vypadalo opravdu dobře.

Odpadla nutnost nabíjet si Lítačku ve validátorech, vše mělo jít online během pár vteřin. Také aplikace PID Lítačka se zdála jako dobrý nápad. Fungovat začíná 1. září, umožní nákup jednorázového jízdného, přeposílat jízdenku třetí osobě, informuje o výlukách nebo poskytuje přehled o P+R parkovištích.

Na papíře to vypadá pěkně

Lidé si mohli nahrát kupony s dobou trvání od jednoho měsíce do jednoho roku na bezkontaktní bankovní karty Visa a Mastercard. Ve vlacích se zase zprovoznila In Karta ČD. A teď možná to nejdůležitější. Město vytvořilo portál www.pid.litacka.cz, kde je k dispozici e-shop. 

Tady by mělo jít nakoupit jízdné podle vybraných pásem včetně kalkulace ceny. Samozřejmostí má být i nákup zvoleného kuponu s tím, že na konec jeho platnosti budete vždy upozorněni SMSkou nebo e-mailem. Přes jednu aplikaci jde spravovat více účtů, rodiče se tak mohou v pohodě starat o účet svého dítěte.

Trable od samého začátku

Vše zní velmi krásně, že? Jenže od prvních minut svého spuštění se aplikace potýká s obrovskými problémy. "Na novém portálu jsem se snažil koupit nový kupon. Podle nových tarifů jsem měl mít nárok na studentskou slevu. Ta je podmíněna zadáním čísla ISIC, což jsem udělal," začíná s vlastní zkušeností student Jonatan. Opravdu si přečetl informaci, že má nárok na studentskou slevu. Tím to ale skončilo.

"Problém nastal, když jsem si chtěl koupit kupon, tam už podle formuláře jsem měl nárok jen na občanské jízdné." Takže žádná sleva, ale pěkně zaplatit plnou "palbu". Kde jsou tedy avizované výhody? "Co se týče nových cen kuponů pro Prahu, ty se ještě neprodávají (změna byla schválena teprve minulý týden, je nutné nové tarify do systému doprogramovat). I tak se ale kupony za nové ceny budou prodávat až s platností nejdříve od 1. 10., do té doby budou v nabídce kupony za původní cenu. Pro ty, kteří chtějí cestovat levněji už od října, doporučujeme překlenout toto období měsíčním kuponem," vysvětluje mluvčí společnosti ROPID Filip Drápal. 

Provozovatel nezvládá

Nejen "našemu" studentovi se to zdá zmatečné a nepřehledné. "Spousta lidí se nachytá a místo ročního kuponu za 1 280,- si koupí starý 10měsíční kupon za 2 400,-. Není to zrovna fér," má jasno Jonatan. Nepřehlednost a nedostatky připouští i Drápal s tím, že je vše potřeba řešit s provozovatelem e-shopu.

"Ohledně funkčnosti eshopu PID lítačka je potřeba se dotázat u jeho provozovatele, společnosti Operátor ICT, který za funkčnost nového odbavovacího systému odpovídá. Bohužel i po týdnu registrujeme více nedostatků, které brání plné funkčnosti, dle informací ICT se na nápravě intenzivně pracuje," dodal Drápal.

Chtěli jsme tedy znát názor zmíněné firmy. "Chyba byla na naší straně, která vznikla z důvodu úpravy tarifu. V tuto chvíli by to již mělo být možné," sdělil nám za společnost Václav Petržík. Jsme rádi, že na naše upozornění provozovatel jednu z chyb opravil. "Přidělali mi tam novou kategorii Student 18-26 a s tou to už funguje. Můžu si tedy konečně normálně kupovat zlevněné kupony," potvrdil nám Jonatan. Existují však další nedostatky a Lítačka se tak potýká s obrovskými problémy. Uvidíme, dejme tomu pár dní. Snad nemíříme k další Opencard, která nás stála 1,7 miliardy.

Praha posílí spoje na letiště. Co slibovaná rychlodráha nebo prodloužení metra A? Čtěte zde.
https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/litacka-ma-problemy-nove-levnejsi-kupony-se-neprodavaji-a-system-trpi-zasadnimi-nedostatky-43887
reklama
#MHD #Praha #cestování #studenti #senioři #slevy #problémy #Lítačka
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.