Má věda v Česku budoucnost? Studenti vytvořili učebnici o nanočásticích
Zůstaneme montovnou Evropy, nebo se prosadíme s perspektivními obory, jako jsou například nanotechnologie? Nanočástice vyvíjíme i aplikujeme, ale střední školy na ně nemají učebnici. Studenti Gymnázia Jana Nerudy ji vytvořili. Podpořme je!
Hlavním motem autorů publikace je "Studenti pro studenty", proto se prý snažili vytvořit tuto učebnici tak, aby zkrátka všechny bavilo ji číst. Průvodce je určen především pro žáky středních škol, ale srozumitelný bude také pro širokou veřejnost.
Jaké jsou jejich cíle?
Při tvorbě této učební sady studentni spolupracovali s VŠCHT a Nano asociací - ta zaštiťuje nejvýznamnější české nanotechnologické firmy jako Pikatec, Pardam nebo například Advamat. Korekturu jim prováděly některé nejvýznamnější české osobnosti v oboru. "Naším skromným snem je učební sadu vydat, na což bychom použili případnou výhru, a pokusit se přesvědčit co nejvíce škol, aby téma nanočástic zařadily do školních vzdělávacích plánů pod učivo redoxních dějů. Protože nanočástice v současnosti do škol bezesporu patří," mají jasno autoři projektu.
Rádi by také v budoucnosti učebnici se všemi jejími částmi přeložili do některých cizích jazyků, jako jsou například angličtina nebo němčina, protože na cizích trzích je podle nich podobná publikace také spíše raritou.
Bohužel jen málokdo tuší, o co se ve skutečnosti jedná, a v Česku neexistuje žádná ucelená srozumitelná učebnice či popularizující text. "Proto jsme se rozhodli vytvořit tuto učební sadu PRŮVODCE SVĚTEM NANOČÁSTIC. Tak nás, prosím, podpořte," žádají studenti pražského Gymnázia Jana Nerudy, kteří učebnici sepsali.
- Jak studenty podpořit?
Dejte jejich projektu hlas na TOMTO WEBU (klikněte na zelené tlačítko "To má budoucnost").