Koblihy už neletí, Babiš si začíná lidi kupovat jinak. Escobar kdysi vlastnil skoro celou Kolumbii
Když máte prakticky neomezený zdroj financí, koupit se dá všechno možné. Třeba drogový boss Pablo Escobar v dobách své největší slávy v podstatě vlastnil celou Kolumbii a měl tolik peněz, že je zakopával všude možně. Andrej Babiš si v Praze před lety vystačil s koblihami. Adriana Krnáčová však metropoli neposunula, spíš naopak. Pro Petra Stuchlíka se tak chystá větší kalibr než těsto s džemem.
Vyhrát komunální volby a znovu si na pražskou radnici dosadit svoji figurku. To je plán Andreje Babiše, který mu v minulých volbách vyšel. Petr Stuchlík ale bude mít hodně složité zopakovat úspěch Adriany Krnáčové nejen kvůli své ne zcela průzračné minulosti ve finančním byznysu, ale i odkazu současné primátorky. Pak tedy musí ke slovu přijít pořádná finanční injekce a ještě doufat v malý zázrak.
Akce pojedou až do října
Co se týká peněz, tam není v hnutí ANO problém. Andrej Babiš disponuje v podstatě neomezenými možnostmi. Místo kupování si veřejnosti koblihami tak přichází s mnohem nákladnějším "lovem" hlasů. Už tento týden v hlavním městě startují obří akce až pro stovky lidí, které mají za úkol dostat do povědomí nejen Stuchlíka, ale i další kandidáty.
Jak to tak vypadá, po nutném řečnění se srazí stoly a bude se servírovat jídlo. Zdarma, samozřejmě. Babišovi "melody boys" sází na guláš, klobásy a pivo, tedy klasické české návnady, se kterými už v minulosti přišla řada jiných stran. V podání hnutí ANO je to však megalomanské a bude se to pravidelně opakovat až do říjnových voleb.
Kdo se nechá koupit?
"Sousedských večeří", jak si setkání v ANO nazvali, by se měl účastnit i sám velký Andrej Babiš. Když mu program dovolí, jeho osoba bude hlavním tahákem.
Budou ale tyto taškařice stačit? "Zpovykaní" Pražané jsou po vládě Adriany Krnáčové vyléčeni, v metropoli se podařilo jen velmi málo věcí, které se před předchozími komunálními volbami slibovaly. Mnohé je naopak v daleko horším stavu. "Nákup" hlasů tak musí probíhat intenzivněji a dráž. Otázkou je, jestli si Pražané opravdu znovu nakálí do vlastního hnízda za kus žvance. V tomto případě tak rozhodně nemusí platit, že za více peněz je více "muziky", v tomto případě hlasů.