ODS a jejich tichá linka: Stárek má kampaň za desítky milionů, přitom mlčí. Čeho se tak moc bojí?
Pro běžného občana je to skoro neuvěřitelné. Politik, který mlčí. Někdy se tak opravdu stane. E-maily, telefonáty a sms bez odpovědi. Politik má v časech předvolebního boje bezpochyby nabitý program, ale slušnost je odpovědět. O tom by někteří členové ODS mohli vyprávět.
/KOMENTÁŘ/ Žádost o rozhovor většinou souvisí s dopředu zaslanými otázkami. Otazníky za každou větou se zásadně zvětšují, když dotázaný neodpovídá. Ohledně politiky je tomu tak obzvlášť. Přichází ignorace místo odpovědi pro nedostatek času, nebo jsou otázky jednoduše nepříjemné?
Teď nemůžu mluvit
Jeden příklad za všechny. Pravděpodobně nejviditelnější kandidát, který oko občana Prahy 6 nešetří ani na jednom metru čtverečním, je Jakub Stárek z ODS. S tím souvisí zcela nevinná otázka ohledně financování celé kampaně, která zabírá opravdu neuvěřitelnou plochu. Obrovské bannery na Vítězném náměstí vyjdou každého kandidáta okolo 50 tisíc korun měsíčně. Jakub Stárek má takové rovnou dva. To však nestačí.
Zásadní myšlenku svojí kampaně – tedy, že šestku musíš milovat, nám sděluje odkudkoli. Jeho usměvavá tvář je vidět na pouličních lampách, lavičkách a manažera kampaně ODS překvapivě nenapadlo zaplatit několik dobrovolníků, kteří by nosili místo vlastní tváře masku s jeho podobiznou.
Naděje umírá poslední
Být podezřívavý je jistě nemilá vlastnost, ale při pohledu na rozsah této kampaně prostě jednoduše visí ve vzduchu otázka. Kolik to stálo a kdo to platil? Přece jenom jde o muže, který občany žádá o hlasy, a volič má tak právo vědět, jak dobrým je hospodářem. Syn známé undergroundové legendy Františka "Čuňase" Stárka však přes slib na otázky neodpovídá.
Z facebookové stránky se dozvídáme, jak šlechetně navštívil maminky s dětmi a florbalové utkání. Známým se stává hlavně díky tomu, že se na Praze 6 postaral o takové zviditelnění, že jeho tvář už nikdo do konce života nedostane z hlavy, a to něco stojí. Že je ředitelem exekučního úřadu pro Prahu 6, si však na plakát nedá. Šestku totiž musíš milovat a tento titul prostě nevypadá dobře.
Kontaktní kampaň
Komunální volby patří k těm, které občané mírně podceňují, ale politici naopak zásadně potřebují. Ať jde o pokračování v načaté práci, či realizování svých plánů, jak zlepšit místo, v kterém dotyčný kandidát žije. Idealismus stranou! Většinou se jedná o soutěž v boji o moc. Parlamentní volby jsou obrazem vzdáleným, který do veřejnosti prosakuje z televize nebo novin, ale komunální politika, ta už je znát i na chodníku před vaším domem.
Politik se tak pouští do velmi bojovné kampaně, kde musí být vidět. Billboard, sociální sítě, ulice a třeba i vaše sny a noční můry. Ta intenzita je únavná, ale zásadní. Rozhovor v médiích by tak měl být vítanou příležitostí, kde znovu rozvíjet svůj malý kult osobnosti. Proč tedy někteří mlčí?
Nepříjemné otázky k politice patří, stejně jako právo na informace. Právo vítězit volby nesmí jen kandidáti, kteří jsou vidět, ale hlavně ti, jejichž úmysl je čestný. Mlčení přispívá pouze ke spekulacím a podezřívavosti. Účetní celé kampaně jistě moc dobře ví, kolik celá propagace jednoho člověka stojí, a pan Stárek by se neměl stydět takovou informaci zveřejnit.