Změny v jízdních řádech autobusů: Zmatky, a pomoc nikde

Někteří cestující dojeli úplně někam jinam
Někteří cestující dojeli úplně někam jinam

Od soboty v Praze platí nové jízdní řády pro čtvrtinu autobusových linek. Některé se dokonce zrušily, jiné jsou naopak nové. Obyčejný cestující má velký problém se v tom vyznat. Dopravní podnik spolu s Ropidem sliboval pomoc. Někde je však absolutně nedostatečná. 

reklama

V první řadě je třeba podotknout, že zodpovědné instituce na změny upozorňovaly dostatečně dopředu, cestující tak měli možnost si novinku nastudovat. To však nic nemění na tom, že místo klidné jízdy se pro někoho obyčejná cesta do práce nebo do školy změnila v několikahodinové dopravní peklo. 

Navíc chyběla slibovaná pomoc. "S Dopravním podnikem do ulic posíláme asi 150 informátorů, kteří budou poslední den před změnou a v prvních dnech po změně pomáhat na klíčových zastávkách s orientací cestujících," sliboval ještě na konci minulého týdne ředitel Ropidu Martin Šubrt. 

Ano, někde opravdu jsou. Ale většinou v místech, kde je velká koncentrace lidí a pravděpodobně by si to zvládli říct mezi sebou. Tam, kde na zastávkách stojí jeden, dva cestující, se však pomoci dočkáte spíš jen výjimečně. "Změny se musely udělat. Kapacita autobusových linek už nestačila. Především jde o okrajové části Prahy," měl jasno radní pro dopravu Petr Dolínek.

Důvody jsou nejspíš úplně jedno lidem, kteří i na několik minut uvízli ve smyčce, ze které se jen těžko vymotávali. "Ráno jsem se potřeboval dostat od metra Háje do zastávky Horčičkova. Jenže linka 165 nejela, prý ji v tomhle úseku zrušili. Dozvěděl jsem se to po dvaceti minutách čekání. Nakonec jsem musel pěšky," rozčiloval se Karel Komárek, pro kterého to znamenalo narušení celodenního programu.

Kdyby mu někdo dal včas relevantní informace, tak by věděl, že právě v této části byla linka opravdu zrušena, údajně kvůli malé vytíženosti. Podle Ropidu stačí páteřní linka 125. Bohužel pan Komárek netušil, že tu tato "náhradní" vůbec jezdí. Jeho peripetiím však ještě nebyl zdaleka konec. To nejhorší ho teprve čekalo. 

Chci jet, ale nemám čím

Odpoledne slíbil babičce, že s ní zajde na kbelský hřbitov. Domluvil se s kamarádem, který je tam odvezl. Zpět byl však odkázán na městskou hromadnou dopravu. Jenže smůla. Linka 159, na kterou byl zvyklý, byla zrušena. "Žádná informace, nikdo mi nic neřekl. Kdyby tam alespoň stál člověk, který to bude lidem hlásit. Ale to ne, na to na nás až moc kašlou. Neskutečné, co se v téhle zemi děje!"

Od hřbitova do Čakovic si nakonec vzali taxíka. "Hlavně kvůli babičce. Nechtěl jsem, aby někde dlouho stála nebo musela velký kus pěšky. Raději začnu jezdit autem. Pořád někdo křičí, ať jezdíme MHD. Ale podívejte se na to. Vždyť to vůbec nejde. Je to o zdraví i o nervy."

Bohužel není zdaleka jediný, kdo je nespokojen s informovaností ze strany Ropidu a Dopravního podniku. Asi každý chápe, že změny jsou třeba. Ale měly by se daleko více přiblížit těm, kterých se týkají, tedy cestujícím. 

https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/zmeny-v-jizdnich-radech-autobusu-zmatky-a-pomoc-nikde--26982
reklama
#městská hromadná doprava #autobusy #tramvaje #doprava #hlavní město #změny jízdních řádů #jízdní řády #změn tras #trasy
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.