Neuromarketing vám vidí do hlavy, zákazníkovi se napojí na mozek

Neuromarketing vám vidí až do hlavy!

Mocný marketing si vzal na pomoc ve svém boji za lepším ziskem dokonce i neurovědu. Díky tomu, že nepozoruje chování zákazníka, ale přímo jeho mozek, tak dobře ví, jak svou strategii přizpůsobit tak, aby opravdu co nejlépe fungovala. Jak se to dělá?

reklama

Jak získat informace k ovlivnění zákazníkova chování a navýšení prodeje podporovaných produktů? Podívat se mu přímo do mozku!

Neuromarketing

Jde o čím dále více využívanou metodu, která využívá sledování biometrických údajů. Ty jsou totiž daleko lepším vodítkem pro pochopení chování zákazníka nežli jeho odpovědi v dotazníku. Ty totiž mohou být sebecenzurovány. Navíc podstatná část našeho chování se děje nevědomě a zpětně se ji jen snažíme racionaliovat. 

Kde se už uplatňuje? 

V oblasti neuromarketingu se často používají například výstupy ze sledování pohybů očí. Proto jsou pak v regále rozmístěny produkty tak, jak jsou, proto jsou i prodejny konstruovány konkrétním způsobem a to samé pochopitelně platí i u letáků. 

Oční kamery

jsou jedním  z nástrojů, který bývá využívaný samostatně nebo v kombinaci právě se sledováním biometrických údajů v neuromarketingových výzkumech. Zaznamená se tak nejen to, kam se díváte, ale i to, jak na podněty reaguje váš mozek. 

Biometrické měření

je složené z několika možných metod pozorování. Často se používá  EEG zaměřená na reakce mozku, měření kožního odporu či reakce srdce. K analýze mozkové aktivity se používají krom metody EEG (elektroencefalografie) také fMRI (funkční magnetická rezonance), MEG (magnetická encefalografie) či PET (pozitronová emisní tomografie). Nejmodernější technikou je měření mimiky v obličeji. Jde o takzvané FMA nebo FA-Facial Coding, což by se dalo přeložit jako rozkódování obličeje. 

Obě tyto metody se však hodí lépe na analýzy reklamy v televizi, online reklamy nebo té tištěné. Zkrátka tam, kde je možné sledovaný objekt sledovat, když se nehýbe. Díky tomu se dá dobře rozklíčovat, jaké emoce působí na člověka a které vedou ke koupi. Výzkumy, které zkoumají reklamu a chování zákazníka, jsou daleko, protože jsou dobře financovány. 

reklama
#média #reklama #neurověda #neuromarketing #strategie #manipulace #zákazník #věda

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

reklama
Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.