Když nejde člověk na úřad, přijde starosta za ním. Ve Slaném to funguje skvěle

Starosta se setkává s lidmi pravidelně

Skvělý komunikační kanál mezi vedením města a obyvateli využívají ve Slaném. Jde o pravidelné setkávání starosty města s místními a řešení problémů takzvaně face to face. Proč je osobní komunikace nejlepším nástrojem a kolik je potřeba odvahy na takováto setkávání?

reklama

Demokratická diskuze, která je zaměřena na řešení konkrétních problémů, to je věc, která funguje ve Slaném. Obyvatelé Slaného se dozvědí, co se děje v jejich městě a kam se hýbe řešení konkrétních problémů. 

Aby se na nic nezapomnělo a aby nešlo jen o "mlácení prázdné slámy", na webu visí přehled částí města a po rozkliknutí se mohou všichni podívat, co se v dané části právě řeší. Díky tomu mají přehled i ti, kteří se setkání nezúčastnili. Další výhodou je to, že se probírané body nezapomenou a je možné se příště dotazovat na pokroky. Na stránkách jsou totiž uvedena i data, kdy se setkání pořádalo. 

Na webu je přitom vždy problém i zaznamenaná odpověď starosty, nebo na dotaz odpovídá pověřená osoba. Vypadá to například takto:

Cestou od obchodního řetězce Lidl směrem do Žižkovy ulice nejsou lavičky. Je možné je tam umístit? 
Mgr. Tomáš Černický – vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství: umístění laviček není problém, bude nutné určit místa, kde by mělo dojít k jejich umístění. Problémy nastávají právě po jejich umístění, neboť do prostoru kolem laviček se stahuje mládež, která především v letních měsících produkuje nadměrný hluk. Pak se objevují žádosti o odstranění laviček. Z výše uvedeného důvodu žádáme občany, aby zasílali elektronicky své návrhy na umístění laviček na adresu krckova@meuslany.cz, tel. 312 511 115 či poštou na adresu městského úřadu.

Jaká setkávání jsou? 

"Je to skvělé, obvykle se totiž lidé dostanou blízko zastupitelům města jen velmi zřídka. Naše zkušenost je jen pozitivní. Lidé se zajímají, co se děje ve městě, a chtějí se vyjádřit. Nenutíme je tedy, aby psali dopisy, aby obcházeli úřady, prostě jednoduše přijdeme za nimi," vysvětluje referentka vnějších vztahů Lucie Krčková.  

Atmosféra je prý vždy příjemná a řeší se lokální věci, které obyvatele trápí. Když se mluví o kokrétním problému, není problém zajít přímo na místo a podívat se na problém, zdokumentovat situaci a pak ji řešit. Občas na konci diskuze se stočí téma k často diskutovanému obchvatu.

Původně setkávání s lidmi zavedl starosta Ivo Rubík, jenže pak bohužel zemřel. Na chvíli ho zastupoval pan Martin Hrabánek a v setkávání pokračoval. Při volbě starosty pak padla volba na Pavla Záloma, který s tradicí přestal. Při loňské volbě starosty získal funkci opět Martin Hrabánek a ten opět setkávání s občany obnovil.

"V dubnu nás čekají další dvě setkání. Když jde o řešení situace v konkrétní ulici, která bude mít dopad na obyvatele ulice, děláme to tak, že ve schránkách lidí v ulici necháme letáček. Ten říká, že bude setkání nad otázkou řešení problémů v ulici a lidé pak mohou přijít a probrat to nejen se starostou, ale i s odborníky na danou oblast, kteří jsou také přítomni," vysvětluje postup Lucie Krčková. Chtěli byste něco takového i ve vaší obci? My jsme jednoznačně pro!

https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/kdyz-nejde-clovek-na-urad-prijde-starosta-za-nim-ve-slanem-to-funguje-skvele--29822
reklama
#Slaný #starosta #obyvatelé #setkávání
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.