Kralupy válí na sociálních sítích. Mohly by jít příkladem
Technologický pokrok mají v Kralupech nad Vltavou pevně v rukou. Na vlně sociálních sítí se veze zastupitelstvo města společně s obyvateli. Všichni jsou naučení hledat informace a novinky na Facebooku a město tento komunikační kanál ovládá na jedničku.
Technologický pokrok se jen tak nezastaví a člověk se mu musí zkrátka a dobře přizpůsobit. Pokud jde jen o jednotlivce, ještě se to dá nějak udělat a naučit. Daleko větší problém mají naše zkostnatělé instituce i některá města, která si ještě nezvykla komunikovat věci veřejné jinak než přes úřední desku dobře schovanou za radnicí města.
Kralupy nad Vltavou to však jako jedny z mála zvládají na jedničku i díky jejich tiskovému mluvčímu Aleši Levému. "Kdo by to předtím tipl, že chytrý telefon bude už takřka povinnou výbavou a my pomocí této krabičky budeme ovládat naše sociální sítě?" uvažuje Aleš Levý.
"Náš Facebook je proto jedním z nejlepších komunikačních kanálů, které jako město máme a kterým se snažíme zprostředkovat všechny informace široké veřejnosti. Facebook se v posledních letech stal nezastupitelným marketingovým nástrojem a mnohdy i důležitým poskytovatelem textových a audiovizuálních zpráv."
Jak se Kralupy dostaly na Facebook?
V roce 2013 úplně zkolaboval oficiální web města. Právě kvůli této krizi začalo město hledat alternativní cestu, aby mohlo poskytovat informace občanům. Nejvíce si na této síti přitom město cení toho, že umožňuje vzájemnou komunikaci a ne jen předávání zpráv od města lidem.
"Právě kvůli krizi se stalo, že v době povodní se lidé naučili hnedat informace na Facebooku," vzpomíná na začátky s profilem města jeho zakladatelka Lenka Moravcová. "Ten zvyk chodit na informace o Kralupech na Facebook lidem už zůstal dodnes."
A úspěch to opravdu je, stránku odebírá 5 200 lidí a dosah zpráv překračuje hranici osmi tisíc zhlédnutí, což je při velikosti Kralup nad Vltavou (18 tisíc obyvatel) vskutku obdivuhodné.